Har kanske hittat min drömhäst, men problem, HJÄLP

F

fritidsryttaren

Nu har jag problem, behöver råd!
Är ganska ny här men har förstått att det finns många kloka männskor !!:)
Har länge letat efter en vettig häst att ha på foder och var nu i helgen och tittade på ett trevligt halvblod. Allt var toppen, lugn,trevlig, stabil kille, kändes som jag ville ta med honom hem på en gång.
Ägaren tog ut och longerade mm, fint steg mm . Hästen har stått i ca ett år. Nu till problemet, markerade rejält när vi kände försiktigt igenom ryggen, mest uppe vid manken!! inte bra.
Ägaren har erbjudit sig att åka till klinik och besiktiga honom vilket är bra, jag ska följa med och hjälpa till.

Egentligen är det ju inte så mycket att göra än att vänta och se vad det visar sig va, men jag blir lite kluven.:confused:

Vad tycker ni?

Sv: Har kanske hittat min drömhäst, men problem, HJÄLP

Avvakta bedömning som vet.gör. Vem vet...hästen kanske var kall över ryggen eller så...bestäm dig inte förrän vet.undersökt saken...Meddela hur det går;)

Du kan ju följa med på kliniken och se vad de säger och bestämma dig efter det.. Men lite knepigt verkar det ju, fast svårt att säga.

Jag skulle nog följt med och se vad de sa till en början.

Tack för era svar!
Jo, visst verkar det lite lurigt? Jag har ofta väldig otur i det mesta jag tar mig för men hoppas det blir annorlunda med det här!

Jo, jag ska ju följa med vid besiktningen som sagt, annars är det inte säkert jag får veta sanningen då veterinärerna inte får lämna ut info till andra.
Jag kan ju inte bestämma för än efter besöket hos veterinären!

Känns så långt, jag har inte ro i kroppen att vänta, dagarna går sååå sakta nu.....

Tack igen för era synpunkter!

Förstår att det är en jobbig väntan, man vill ju så gärna att allt ska bli ok.. Men bättre det än att man får massor med problem på halsen.
Håller tummarna. :)

Jag håller med de andra. Avvakta tills klinikbesöket är genomfört, och se till att följa med dit själv så du får höra hur det ligger till.
Hoppas på att hästen är frisk och fräsch och att det bara var en "slump" att den markerade.

Lycka till och hoppas att allt går "som det ska!!"

vänta med å bestäm dej tills efter besiktningen.

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 854
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 416
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hej, Jag har hamnat i en svår sits och skulle gärna vilja ha lite input från andra på det hela. Var lite osäker på vart den här...
Svar
8
· Visningar
2 153
Utrustning Hej på er! Har rpovat en uppsjö av sadlar på min arab och nu har jag hittat en sadel han verkar jättenöjd med men JAG har problem...
Svar
14
· Visningar
4 095
Senast: Weylin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30