kolfinnur
Trådstartare
Allt känns som uuueeeekk....
har inte ridit sen i fredags, har inte lust helt enkelt... det enda som var kul i stallet idag var att mocka, för det var tungt och jag blev av med energi. Tog inte ens in hästen och borstade. Nya medryttaren börjar vara själv i stallet nästa vecka, har haft lektion för henne 2ggr denna vecka. Det är inte kul att rida längre, jag kommer ingenvart. Har en outbildad islandshäst, och jag älskar dressyr. Jag skulle köpa storhäst, träna, ha kul, det kändes så rätt! Men dumt nog blev det denna häst, älskar honom men ridningen är inte kul
skulle bara vilja ha honom som pensionär och promenera och borsta, men han behöver röra på sig mer än så, blir så stel och mår inte bra av att stå. Så jag har alltid skuldkänslor, dessutom för att han står på box. Gick han på lösdrift hade det känts bättre, men det funkar inte nu. I över en vecka har jag bara velat bli av med honom, jag vill inte ha häst! Har känt så i perioder förut med denna häst, känns inte värt att betala 4-5000/månad för en häst jag inte tycker är kul att rida
Vill helst bara skicka iväg honom på foder nu med samma, men både jag och mina föräldrar är såna som tar alla beslut lååååångsamt. Har någon egna erfarenheter som kan hjälpa mig? Är så förvirrad, har inte kunnat plugga ordentligt på 2 veckor (extremt illa!)