Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser helt normalt ut. Om du inte vill ha så kort nästa gång så kan du byta skär på maskinen. Till de flesta maskiner finns skär som klipper olika kort.Hej! Fick för någon dag sen för mig att jag skulle klippa min ponny helt själv. Nu är jag osäker på om det verkligen ska se ut såhär? Tycker han liknar en nakenråtta lite blev väldans kort.
Hej! Fick för någon dag sen för mig att jag skulle klippa min ponny helt själv. Nu är jag osäker på om det verkligen ska se ut såhär? Tycker han liknar en nakenråtta lite blev väldans kort.
Den hästen jag hade såg också rätt naken ut när vi klippte henne (tjock vinterpäls).
Översta bilden var december månad och undre bilden från april, ingen ny klippning däremellan.
Så jag tycker också att din klippning ser fullt normal ut.
Visa bifogad fil 21849
Ser helt normalt ut. Om du inte vill ha så kort nästa gång så kan du byta skär på maskinen. Till de flesta maskiner finns skär som klipper olika kort.
Mja, kanske finns vissa likheter, lika många iaf!Hej! Fick för någon dag sen för mig att jag skulle klippa min ponny helt själv. Nu är jag osäker på om det verkligen ska se ut såhär? Tycker han liknar en nakenråtta lite blev väldans kort.
Mja, kanske finns vissa likheter, lika många iaf!
Visa bifogad fil 21850
Pälsen växer ut igen. Det jag fått lära mig är man helst inte bör klippa hästarna när sommarpälsen är på G, det som händer är att pälsen blir sträv (dvs inte så len som den brukar) om jag förstått det hela rätt, men det är såklart upp till var och en.Puh! Då kan jag andas ut. Har knappt någon erfarenhet alls av dethär med att klippa hästar. Men det verkar ju som att det gick helt ok ändå
Pälsen växer ut igen. Det jag fått lära mig är man helst inte bör klippa hästarna när sommarpälsen är på G, det som händer är att pälsen blir sträv (dvs inte så len som den brukar) om jag förstått det hela rätt, men det är såklart upp till var och en.
Kanske till och med kan vara olika för olika raser? Jag minns inte vem det är som berättat för mig, har för mig det var någon som hade gjort det själv, men det är ju ett tag sedan nu. Har aldrig provat själv så har ingen egen erfarenhet av det, eller så beror det på hur man klipper kanske? Jag vet inte, någonstans måste det ju komma ifrån, men frågan är vart. :/Nja, det är nog en myt. Har klippt min häst vid olika årstider sista året och pälsen som växer ut är fullt normal.
Jag har aldrig varit med om det och klippt många olika raser "året runt"Kanske till och med kan vara olika för olika raser? Jag minns inte vem det är som berättat för mig, har för mig det var någon som hade gjort det själv, men det är ju ett tag sedan nu. Har aldrig provat själv så har ingen egen erfarenhet av det, eller så beror det på hur man klipper kanske? Jag vet inte, någonstans måste det ju komma ifrån, men frågan är vart. :/
Ingen fara. Det är rätt individuellt hur fort det växer. Han är ju dessutom ibte helklippt så han behöver inte ”sätta päls” direkt igen för att hålla värmen. Det kommer jämna ut sig när han fäller av vinterpälsenhans päls har fortfarande i princip inte växt någonting, bara litegrann på halsen
Ok, tack för svar!Ingen fara. Det är rätt individuellt hur fort det växer. Han är ju dessutom ibte helklippt så han behöver inte ”sätta päls” direkt igen för att hålla värmen. Det kommer jämna ut sig när han fäller av vinterpälsen
Om man ska vara petig så är klippningen på bilden kanske lite okonventionell, men du kanske fotade halvvägs genom klippningen? Men längden på den klippta pälsen ser helt normal ut - särskilt vinterpälsen blir ofta lite grå när det är klippt. Nakenråtta är ju lite den look som man är ute efter, så det är som det ska vara!Ok, tack för svar!
Om man ska vara petig så är klippningen på bilden kanske lite okonventionell, men du kanske fotade halvvägs genom klippningen? Men längden på den klippta pälsen ser helt normal ut - särskilt vinterpälsen blir ofta lite grå när det är klippt. Nakenråtta är ju lite den look som man är ute efter, så det är som det ska vara!
Jag tycker det ser ut som en ganska normal halvklippning. Lite ojämn i övergång till frambenet, men okonventionell? - Definitivt inte
Jag menade linjen vid frambenet. Sen ser jag mest helklippta hästar, absolut, det som varierar är väl mer om man tar med ben och huvud eller inte.Jag tycker det ser ut som en ganska normal halvklippning. Lite ojämn i övergång till frambenet, men okonventionell? - Definitivt inte