Har jag fattat rätt nu?

P

PyseN_

Ja, precis som rubriken säger. Har jag fattat rätt nu angående tävling, dressyr och precision främst!

Ponnyn måste ha pass
Kusken måste ha grönt kort och kusklicens
Groomen måste ha grönt kort

Något jag glömt?
Måste ponnyn ha ponnylicens? är kusklicensen samma som ryttarlicensen på ridsportsförbundets hemsida? Måste man vara medlem i en klubb för att ta det? det såg så ut när jag kolla. Man måste ha betalat medelmsavgift till klubb m.m stog det. något som jag inte vill göra till en ridklubb där jag inte ens får låna ridhuset fast jag betalar :mad:

Är det alla papper och licenser som behövs?

Sv: Har jag fattat rätt nu?

Vaccinationsintyg... det ska man i alla fall ha till ridtävlingar... sen vet jag inte om det är som i ridning med ponny, mätintyg ska med i så fall oxå... det får andra smarta själar svara på:)

Ja, du måste vara medlem i en klubb tillhörande Svrf för att få tävla. I lokal klass behöver ponnyn/hästen inte ha licens men from regional klass måste den det. Ryttar/kusklicens är samma sak.

nej, groomen "lånar " kuskens gröna kort, och man måste ha licens på lokal tävling om inget ändras. Kusken alltså.

Kontakta en klubb som är villig att sponsra dig-se vad du får. det har jag gjort. :) ibland kan man få transportbidrag och jackor etc.
Berätta gärna för den klubben som har ridhuset nära dig vad du tänker göra och hur du känner, de behöver ju veta!

Ska man tävla maraton måste ponnyn även vara skodd på alla fyra.

Föresten varmt välkommen till denna otroligt roliga sport. Kanske vi ses ute på tävlingsbanorna:D

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
Körning Här kommer några frågor från en som håller på å lära sig om kör-tävlingar! Sitter och läser bla TR men hittar inte vissa saker. 1...
Svar
12
· Visningar
1 933
Senast: Anna_
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 681
L
Tävling Tjena! Som rubriken lyder "Vilka viktiga papper måste man ta med sig på tävlingsplatsen". Ska tävla i en lokal tävling nu till helgen...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Alinadenfina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka