Har hittat en medryttarhäst!

feliciaalmqvist

Trådstartare
Hej alla hästnördar :D
Jag såg en annons om en tjej som behövde hjälp med sin ena häst (en 6 årig tinker) jag kontaktade henne och jag berättade om mina ridkunskaper, jag skrev klart och tydligt att jag bara har ridit i lite mer än 1 år men det sa hon att det gör inget, hon vill ha ridsällskap eftersom hon vill satsa på sin andra häst och hon vill inte att Challe (tinkern) bara ska stå i sin box hela dagarna. Så hon vill att jag ska följa med henne ut och rida, och att vi ibland tar ett pass på banan och löshoppar osv. Har bara haft mejlkontakt med henne men hon sa att hon skulle ringa i helgen. Hon har ett eget stall så hon har bara sina egna hästar där. Tycker ni man kan ta med sin mamma första gången man åker dit? Jag har ju aldrig träffat människan hehe. Och vad ska man tänka på? Hästen var inte jätteutbildad men hon sa att han var supersnäll och att vi kan utvecklas tillsammans och att hon hjälper mig :) Det låter ju bra (dessutom får jag rida gratis) men samtidigt är jag lite orolig.. Jag ville bara skriva av mig lite antar jag. Förlåt för ett flummigt inlägg.
 
Sv: Har hittat en medryttarhäst!

Hej!

Jag har inte varit medryttare på många år, däremot hästägare. För min del hade du gärna fått ta med din mamma, är du inte myndig är det att föredra! Ska du till ett "privat" ställe är det väl säkrast, idag vet man verkligen inte vilka människor man kan råka ut för.

När du väl är där, tänk på att känna efter om hästen är något för dig. Ibland blir man så glad över att få en chans att man helt glömmer att det ska kännas bra också!

Det kommer säkert gå jättebra!

Lycka till!

/Lavinia
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 276
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp