Sv: har ett 5-årigt arabsto...
Har också en arab, fyra år. Hon vilade mycket på ena benet och när jag hade haft henne några veckor och började sätta igång henne blev hon snabbt ganska motvillig mot sadel, ville inte stå still när jag satt upp och kändes extremt stel i allmänhet. Jag kände på en gång att någonting var fel .Ringde vet som rekommenderade en kirpraktor. Hon kom ut och kunde sanbbt konstatera att min häst hade roterat bäcken, antagligen sedan flera år tillbaka pga någon omkullgång i hagen eller kanske sedan hon föddes. Var ganska lätt att åtgärda men det kommer att ta uppemot ett år innan hon blir helt bra eftersom hennes muskulatur är så himla sne. Vet konsaterade att musklerna var sneda redan vid vet. bes men jag ville ha henne ändå. Så nu får jag verkligen koncenterara mig på att rida rätt och alltid stretcha efter ett pass och massera.
Kan säga att hon blev en helt annan häst efter behandligen, trots den sneda muskulaturen, hela hästen har slappnat av!!!
Kiropraktorn sa att det var väldigt vanligt att hästar får roterat bäcken, speciellt unga hästar där skelettet inte är så hårt än.