Har en ide jag vill testa

Tranan

Trådstartare
Att göra en The mugg med räfflor på insidan.
Horisontellt placerade med ett djup på 2-5 mm
så att de stående vågen som uppkommer när man går med muggen förhindras.
är det möjligt att göra så? kan någon hjälpa mig?
 
Att göra en The mugg med räfflor på insidan.
Horisontellt placerade med ett djup på 2-5 mm
så att de stående vågen som uppkommer när man går med muggen förhindras.
är det möjligt att göra så? kan någon hjälpa mig?
Du känner ingen som har en svarv? Det går alldeles utmärkt att svarva plast (om du använder rätt sort), men eftersom att du är ute efter att göra en prototyp(?) så kan du ju lika gärna göra den i trä.

Annars så finns det 3D-skrivare som kan skriva ut vattentätt också.

Eller så kanske du kan hitta någon som kan dreja? :idea:

Mvh,
Lady_S
 
För att testa konceptet så kan du ta en slät mugg och sätta dit ett antal ringar av silikon (sånt man har när man tätar/bygger). Räfflorna blir då mellan dina ringar.
 
Egentligen borde muggen se ut så här på insidan! :)
Nackdel blir dock att den kommer vara utmärkt på att kyla het dryck...


__vågbrytare-1518624.jpg
 
Är det verkligen en stående våg? Det känns som om skvalpfrekvensen i en typisk kaffekopp borde vara betydligt högre än stegfrekvensen hos en typisk koppbärare, och multipler känns inte heller helt sannolikt... I så fall är problemet kanske snarare när en skvalpflank sammanfaller med en uttalat definierad rörelsevektor från stegrörelsen? Kanske en variant vore att bryta upp koppvolymens skvalprörelse i flera mindre, genom någon variant av lodräta mer eller mindre genomsläppliga mellanväggar - som skvalpskott i t ex tanklastbilar eller båtar?
 
Är det ens ett problem? Jag bär ofta två muggar i olika storlek samtidigt utan att spilla och då är de ändå välfyllda. :confused:
 
Är det ens ett problem? Jag bär ofta två muggar i olika storlek samtidigt utan att spilla och då är de ändå välfyllda. :confused:
Det beror nog på vem man är :o
Jag får aldrig bära glas på bricka när jag och min partner är ute, lyckas alltid spilla ut!

Jag kan också stå still och sedan hålla på att ramla omkull.

Jag är jätteduktig på att inte spilla om jag fokuserar på BARA det. Men i övrigt är jag skitklantig och kroppsdelarna far lite som de vill :rofl:
 
Är det verkligen en stående våg? Det känns som om skvalpfrekvensen i en typisk kaffekopp borde vara betydligt högre än stegfrekvensen hos en typisk koppbärare, och multipler känns inte heller helt sannolikt... I så fall är problemet kanske snarare när en skvalpflank sammanfaller med en uttalat definierad rörelsevektor från stegrörelsen? Kanske en variant vore att bryta upp koppvolymens skvalprörelse i flera mindre, genom någon variant av lodräta mer eller mindre genomsläppliga mellanväggar - som skvalpskott i t ex tanklastbilar eller båtar?
lite slarvigt besviket av mig men mellan 6 till tolv steg så spiller jag
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 639
Senast: Lobelia
·
Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Human
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 502
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp