Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör man en mugg? jag kan bara skriva en i 3d skrivaren men den blir inte vattentät.Det later ratt ... prova!
Du känner ingen som har en svarv? Det går alldeles utmärkt att svarva plast (om du använder rätt sort), men eftersom att du är ute efter att göra en prototyp(?) så kan du ju lika gärna göra den i trä.Att göra en The mugg med räfflor på insidan.
Horisontellt placerade med ett djup på 2-5 mm
så att de stående vågen som uppkommer när man går med muggen förhindras.
är det möjligt att göra så? kan någon hjälpa mig?
man behöver bara bryta de stående vågen som uppkommer mellan frekvensen i gången och muggens öppningEgentligen borde muggen se ut så här på insidan!
Nackdel blir dock att den kommer vara utmärkt på att kyla het dryck...
Visa bifogad fil 49921
Ja, jag såg bara omöjligheten att diska eländet framför mig!man behöver bara bryta de stående vågen som uppkommer mellan frekvensen i gången och muggens öppning
Det beror nog på vem man ärÄr det ens ett problem? Jag bär ofta två muggar i olika storlek samtidigt utan att spilla och då är de ändå välfyllda.
lite slarvigt besviket av mig men mellan 6 till tolv steg så spiller jagÄr det verkligen en stående våg? Det känns som om skvalpfrekvensen i en typisk kaffekopp borde vara betydligt högre än stegfrekvensen hos en typisk koppbärare, och multipler känns inte heller helt sannolikt... I så fall är problemet kanske snarare när en skvalpflank sammanfaller med en uttalat definierad rörelsevektor från stegrörelsen? Kanske en variant vore att bryta upp koppvolymens skvalprörelse i flera mindre, genom någon variant av lodräta mer eller mindre genomsläppliga mellanväggar - som skvalpskott i t ex tanklastbilar eller båtar?