Här är det väldigt poppis med Halloween men under pandemin var det ganska lite barn ute. Våra barn som inte är så stora har fått gå "bus eller godis" hos oss och hos några få utvalda vänner. I år ska dottern som är 8 gå tillsammans med fyra kompisar. De andra föräldrarna diskuterade vilken dag som var bäst men jag var hård med att Halloween är den 31:a och bara då. Jag personligen vill inte att det kommer maskerade barn och knackar på hemma hos mig varje dag i en vecka - håll det till en dag och få det överstökat. Jag är inte jätteförtjust i Halloween, nej. Och litar inte på barnen i vårt område.
Vi har alltid godis hemma för att slippa bus, man får hoppas att det räcker. Våra grannar fick ena långsidan av huset (fönster och markiser) äggade av ett tonårsgäng som passerade förbi deras hus för något år sedan. Barnen hade inte ens varit och knackat på hos grannarna, de gick loss på äggen direkt. Grannarna hade haft fönsterputsare hemma tidigare samma vecka. Det fanns vittnen som kunde tala om från vilket hus barnen kommit men föräldrarna blånekade, "våra barn skulle aaaldrig...".