Har blivit TOKKÄR i ett lamm.. *s*

Capable Case

Trådstartare
Borde kanske legat på "andra djur" men jag tycker ni alla borde få en chans att se detta underbart söta.. och det är ju inte så många som hänger på andra djur då det mest är prat om hamstrar och marsvin där.. så jag testar här!

Här är Ludde 3 veckor gammal Mammas lilla flasklamm som har haft en svår första tid i livet med selenbrist och bortknuffad av mamman.. Ludde har svårt att gå men ligger i hårdträning och han gör framsteg om än väldigt små än så länge men det kommer!

Jag vart iaf tokkär och numer har min sambo fått erkänna sig besegrad av detta lilla knytte.. men han är helt klart förstående! *s* :love: :love: :love:

Ludde.jpg

Psst.. Blöjan e där för att han annars inte kan vara inomhus då olyckor sker konstant.. IFall nån undrar. Och han verkar inte störas av den.. :smirk:

Sv: Har blivit TOKKÄR i ett lamm.. *s*

Vilken liten gullegris! :love:
Ha kvar blöjan tills ha kan gå ordentligt, och börja sedan "pott-träna" :idea: .
Har ingen erf. av lamm, men jag har lyckats få en get rumsren. Det gick förvånansvärt lätt :) . Värre då att få honom att inte tugga sönder inredningen. :crazy:

Va söööt!!! Gulligt med blöja ju... Vill se uppdatering sen när han kan gå åså

knoppan skrev:
Har ingen erf. av lamm, men jag har lyckats få en get rumsren. Det gick förvånansvärt lätt :) . Värre då att få honom att inte tugga sönder inredningen. :crazy:

:rofl: :D

till trådskaparen; Jättesöt, förstår att ni är helt sålda! :love:

MUMS! Filibabba! :d

En sån där tar jag i en enda tugga!

Brummeli, brum......

knoppan skrev:
Vilken liten gullegris! :love:
Ha kvar blöjan tills ha kan gå ordentligt, och börja sedan "pott-träna" :idea: .

Hur gjorde du? Du skulle ha talat om hur man gör för fejko innan hon bestamde att hennes getingar skulle vara ute-getingar! :love:

Jag var också kär i ett lamm en gång....det höll dessvärre inte så länge... :devil:

:angel:

Visst e han helt underbar!!! Så otroligt liten för sin ålder också eftersom han inte fått tillräckligt med mat de första dagarna (fick i honom råmjölken dock som tur var!!) Men när mamma fick honom hade han hög feber och ville inte äta så på den här veckan har han ju gjort framsteg. Nu äter han bra och står ostadigt och kan även ta några ostadiga steg.. Så vi håller tummarna nu för att han ska lära sig gå och ni får hålla alla tummar ni har också! *ber*

Ska håller er uppdaterade!

Förresten.. notera de vita ögonbrynen!! Han har likadan teckning på båda sidor..

*TOKKÄR*

Jag har också en flaskis!! :)

raffa-blomma2

(iofs är bilden från förra årets flaskis "Blomma", årets heter Smula men henne har vi ingen bild på. Vovven dog tyvärr strax efter kortet togs. :cry: Hon älskade lammen som sina egna. :love: )

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ocksa ett lamm - ett Jacobs lamm!! :love:

Han heter Dinkie och ar numera 15 veckor gammal. Han var trilling, och hans mamma ville bara ha 2, sa han fick komma till oss nar kan var 3 dagar gammal. Han fick en egen box i stallet, men eftersom han ar stora pojken nu fick han flytta ut till en inhagnad pa bakgarden!! :)

Nastan en vecka gammal:
detail

Gosar:
detail

8 veckor gammal, nastan flaskfri och ute sjalv:
detail

Senast ändrad:

Marvin skrev:
Hur gjorde du? Du skulle ha talat om hur man gör för fejko innan hon bestamde att hennes getingar skulle vara ute-getingar! :love:
Jag gjorde en stor "kattlåda" av botten till en marsvinsbur. Sedan behandlade jag geten som en hund. Ner med näsan i kisset/bajskulorna och raka vägen till lådan. Gjorde han i lådan fick han skumbananer. Det tog ca 3 v. så var han helt rumsren.
Däremot lyckades jag aldrig med att lära honom vad man får och inte får äta. Skinnsoffor och andra delikatesser var mkt populärt. Så nu är han en stallget, med lådan i stallgången och en halväten fåtölj i ett hörn som han sover i.

Nuuu går han mycket bättre!!! Idag gick han 15 m helt själv utan stöd. och han lyckas stanna och svänga½!Äntligen börjar vi få hopp om att klara honom!!!!!! *överlycklig*

Fick precis ett samtal från mamma.. Det höll på att gå illa för en stund sedan.. En hund fick tag ihonom och bet höll honom i munnen.. (inte vår hund) men han verkar ha klarat sig bra och äter och så! Verkar lika glad för det! *ler* Den hade förmodligen fått för sog att flytta honom eftersom den inte bitit hårt eller ruskat...

Han är verkligne bedårande.. låg igår och myste med honom i sängen och närjag vände bort huvet lite grann så tryckte han upp sin nos mot min mun.. ungefär som en puss!! GAAAAAAAAHHH han e ju så gullig!!!!!

Senast ändrad:

Hjälp va söt... :love: Helt underbar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama