har anmält te polisen ang hets och kamphundar

M

milles mamma

vet ett ställe där dom hetsar kamphundar å har slagsmål,ringde polisen men dom skulle inte göra så mkt,sa att jag skulle ringa djurskyddsgrej men jag hittar det inte på nätet? det e i kristianstad...vill bara få dit dessa äckel.....

Sv: har anmält te polisen ang hets och kamphundar

Varför kunde inte polisen göra något??

B R A att du försöker.

Har du hittat nummret ?

Kristianstads kommun skrev:
Vad gör jag om jag misstänker att djur far illa?
Med syfte att förhindra att djur far illa finns det ett antal regler som djurägare och människor som hanterar djur måste följa. För att kontrollera att djuren har det bra arbetar ett antal av kommunens inspektörer med djurskydd.

Om du av någon anledning misstänker att djur missköts och far illa bör du ta kontakt kommunens djurskyddsinspektörer på miljö- och hälsoskyddskontor.

Kommunens djurskyddsinspektörer:

Ola Öberg, tfn 044 - 13 52 86

dom sa att dom inte tänker ha koll på stället,( då jag vet att detta händer mellan 22-02:30 ) kan det väl inte vara så himla svårt att ha lite koll tycker jag .ioch med att det e mörkt så har personen inte sett men hört"buss på ,anfall,attack och sen hör personen minst 2 hundar som rycker ihop och några som står och säger komm igen ,ja...ko igen,sen hör man hundar som rycker ihop.... tycker det e hemskt och vill sätta stop för detta .....äckliga människor som vill djur illa usch.....och jag antar att dom e från detta området,och det e inte så stort....men varför ksn inte poliserna ingripa? e det så himla fel att ha span under 1v?

har försökt kontakta han på hans mobil men det e bara tele svararen....ska ringa igen och lämna ett medelande

Så erbarmeligt!!! Ring Kristianstadbladet om inte polisen lyssna på dig, det kan ta skruv!

han sa att det var polisens grej och jag skulle hänvisa te han om det var ng problem

och det e polisens grej....det har varit samma sak på samma ställe innan...men personerna har hunnit springa därifrån.....problemet e att polisen vet vilka personerna e men gör inget....hundarna har bla bitit i sönder gunger....

dom sa att dom inte tänker ha koll på stället,( då jag vet att detta händer mellan 22-02:30 ) kan det väl inte vara så himla svårt att ha lite koll tycker jag .ioch med att det e mörkt så har personen inte sett men hört"buss på ,anfall,attack och sen hör personen minst 2 hundar som rycker ihop och några som står och säger komm igen ,ja...ko igen,sen hör man hundar som rycker ihop.... tycker det e hemskt och vill sätta stop för detta .....äckliga människor som vill djur illa usch.....och jag antar att dom e från detta området,och det e inte så stort....men varför ksn inte poliserna ingripa? e det så himla fel att ha span under 1v?

Resursbrist. Polisen har väldigt ont om folk. Man måste prioritera. Och då går människor först.

Jag säger det igen - kontakta lokaltidningen dvs Kristianstadbladet, var sansad, vettig och lägg fram ditt ärende klokt! Skriver dom om det hela tar det skruv och Polisen måste agera! Jag skulle göra det själv men vet inte vem/vad/var detta äger rum.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: igbest
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 666
A
Tjatter När du glatt hejar på alla du möter. När du hör en bil långt innan du ser dem. När du känner igen postbilen på ljudet. När du kommer...
14 15 16
Svar
303
· Visningar
22 673
Senast: avslutat medlemskap
·
Övr. Hund Mor o far fick ta bort sin cavalier i november pga ngn form av hastig blodcancer. Sorgen var stor och sökandet på olika säljsidor pågick...
2
Svar
24
· Visningar
2 965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka