Min kära mor har haft en hantverkare som skulle byta luckorna på deras kök. Det skulle ta en dag och han började i februari eller mars. Det har tagit tiiiid dels felbeställningar (från hans sida), dels att han aldrig blir klar och bokar in nya tider. Idag skulle sista justeringen göras och nu har han lyckats förstöra deras köksgolv (plastmatta). De har bara betalat en handpenning förvisso då de inte ska betala förrän det är klart. Han har inte erkänt att han har förstört golvet utan bara åkt därifrån och min mor har försökt nå honom.
Efter mycket om och men så misstänker mina föräldrar att han inte har en firma utan gör detta svart. De har dock fått en faktura som inkluderar moms men eftersom monteringen ingår så är ju inte det tal på något rotavdrag.
Om han nu har en firma så bör han ju ha en ansvarsförsäkring som täcker att han förstört deras golv men annars vad gör man då?
Jag har rått min mor till att kontakta en jurist för att diskutera det men någon kanske har erfarenhet av liknande saker?
Efter mycket om och men så misstänker mina föräldrar att han inte har en firma utan gör detta svart. De har dock fått en faktura som inkluderar moms men eftersom monteringen ingår så är ju inte det tal på något rotavdrag.
Om han nu har en firma så bör han ju ha en ansvarsförsäkring som täcker att han förstört deras golv men annars vad gör man då?
Jag har rått min mor till att kontakta en jurist för att diskutera det men någon kanske har erfarenhet av liknande saker?