Hannoveraner körung 2015

Nu är visningen utomhus igång på clipmyhorse. Bretton Woods visade 2 fina söner, en av dem är svenskägd.
 
Jag har redan spanat in ett flertal av deltagarna sedan tidigare. Jag håller tummarna för ett flertal av hingstarna, men framförallt är jag intresserad av hur det går för den e. Don Frederic ue. Fidertanz. Mycket starkt möderne på den, samt att även om skritten inte är fantastisk så håller den måttet vilket inte kan sägas om alla deltagarna.
Även Fürstenball x Lord Sinclair I-sonen imponerade på mig med sin fina resning och uppförsbacke i traven.
For Romance x Sir Donnerhall I-sonen är spännande. Stark linjeavel på Sir Donnerhall har jag aldrig sett tidigare. Modellen är lätt och fin, skritten helt ok och mycket uppförsbacke i traven.

Tyvärr kommer jag inte kunna titta i helgen då jag är till Jönköping/Ullared. Får följa upp efteråt :up:
 
Båda For Romance ska jag hålla lite koll på, trevlig lätthet på båda och har ju en FR unge hemma. Gillade även schwunget i traven på flera av Dancier hingstarna.
 
Senast ändrad:
Såg precis att HP horses som äger halva Fürstenball och Fürsten-Look hade samma favorit som jag idag, Don Frederic x Fidertanz
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp