Hannoveranare-frågor!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sonita
  • Startdatum Startdatum
Hannoveranaren är en av raserna som ingår i det svenska halvblodet, och därför har de inte en egen avelsförening och det är svårt att hålla koll på hur många som finns i Sverige.

Utrillo 428 var hannoveranare och fantastisk! :)

Tyvärr gick inte din länk att öppna :(

Vi har en Hannoveraner, tysk import.
Ser ut så här.

Rasen är nog relativt vanlig i Sverige. Dels alla imorter och dels att svenska halvblodet till viss del består av hannoveraner. Utrillo, en av våra mest använda hingstar, var t.ex. delvis hannoveraner.

Nu funkade det bättre!

Men skulle det inte stå vad hans pappa heter också? Är nyfiken ;)

haha, jag hans mamma heter Miss O, farfar Golfclub (snyggt namn? -NOT! hehe)
jag försöker stava hans pappas namn:
Haupchtbucht eller nåt sånt :P

Står det inte Hauptstutbuch? Det är ingen särskild hingst i så fall utan betyder huvudstambok eller likannde vad jag förstått. Står så över namnet på de flesta hästarna i vår Hannoveraners pass. :)

jaha, jaså. Då tror jag att både ridskolan och jag fattat allt fel. hehe *okunnig* :o
tackar för den infon, hehe

Liknande trådar

Hemmet Nu behöver jag tips och råd från vem som helst. Jag är född och uppvuxen i Holland. Mamma kommer ifrån Småland och när jag var 2 år...
Svar
5
· Visningar
1 758
D
Övr. Barn Nu är han äntligen här min lilla pojke. Vattnet gick på beräknad BF-dg, den 28/4 kl 23:00. Åkte in till BB direkt och ick vara kvar...
2
Svar
25
· Visningar
2 393
Senast: Clintan
·
Övr. Hund I dag fick jag bilder på min valp från kenneln http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/detail?.dir=/fbeere2&.dnm=81f6re2.jpg&.src=ph...
Svar
13
· Visningar
1 075
  • Låst
Avel I dag har jag mätt honom 139 cm o 145 bak född 15 maj 05 http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/detail?.dir=648e&.dnm=1f3e.jpg&.src=ph
Svar
2
· Visningar
706
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka