Hankatt eller honkatt?

P

PiipeN

Vi har en kattunge som är 7 månder nu, och hon är svart och vit med lite bruna inslag i det svarta. Vi tog för givet att det var en hona, men idag när min mamma busade med henne och klappade henne på magen, så sa hon att hon såg "pitten". xD Är det möjligt att det är en hane i allafall? Eller har honor också någon slags "pitt"? Några kulor har jag inte sett till..

Sv: Hankatt eller honkatt?

Hehehe.. najeee.. nån pitt kan jag nog inte säga att jag sett på min tösa.
Kanske är det en grabb ni har ? :D

Har ni sett en snopp är det en hane ni har. Känn efter kulor också. De bore kännas rätt bra vi 7 månaders ålder.

Okej. Men alltså, jag har hört att hankatter inte kan ha tre färger.. Det var delvis därför vi tog för givet att det var en hona. Eller räknas inte brun, svart och vit? x) Jag är lite okunnig på området.

Har för mig att de kan ha 3 färger, men att de i så fall är sterila.
Är ingen expert, så jag är inte säker.

Jag tror inte katten är 3-färgad.

Den ser möjligtvis inte ut ungefär så här i färgerna?
abel4.jpg

Okej. Men alltså, jag har hört att hankatter inte kan ha tre färger.. Det var delvis därför vi tog för givet att det var en hona. Eller räknas inte brun, svart och vit? x) Jag är lite okunnig på området.

Hankatter "kan inte" vara röda och svarta dvs. sködpaddstecknade. Bruna och svarta kan de mycket väl vara, även vitfläck. Om du lägger upp en bild på katten kanske vi kan färgbestämma den.

Ahaa, okej. Min lilla kisse är nu i allafall identifierad som en hane. Och jag som döpte honom till Misse redan den dag han föddes. :rofl: Han får nog heta Misse i allafall tror jag.

Liknande trådar

Övr. Katt Ja nu blev ju rubriken inte helt 100 men hursomhelst! Vi skaffade en kattkompis till vår heliga birma (hankatt) i oktober förra året...
Svar
10
· Visningar
2 216
Senast: Aliche
·
Katthälsa Hej allihopa, tänkte fråga er om ett litet råd. Vi fick hem en (innekatt) i fredags 30/11. Ägaren valde mig för att den skulle bo inne...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 316
Senast: ptr
·
Övr. Katt Jag hittade ingen färgtråd här på kattforumet, men jag vet att det finns en hel del duktiga kattmännsikor här som jag fräckt hoppas...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Jag undrar vad normalvikten på en hankatt ska ligga på. Båda mina katter väger 6,5 kg :eek: kan man tycka. Saken är den att...
2
Svar
20
· Visningar
21 495
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar