Händerna!!!

T

Tiiilda__

När jag rider så har jag en viss tendens till att lägga ner händerna lite för mycket och glömma av att vrida om dom! När jag rider för tränare så får han tjata å skrika en del på att jag ska ha handen framför mig! Vara elastisk i armen och inte ta handen bakåt utan bara hålla den där! Men sen när jag rider själv så bara försvinner allt det där efter 5 minuter!!

Har någon bra tips för att få bättre handställning?!

Sv: Händerna!!!

min tränare använder knepet att man sätter pinnar i händerna, tex 3 dm långa, och så ska de peka uppåt, pröva det!

Om du har händerna för långt bak skulle jag tro att du:

Har för långa tyglar

Lutar dig för mycket bakåt

Eller att hästen inte söker sig fram till bettet(tar kontakten) utan att det är du som tar kontakten istället

Sätt ett spö under tummarna när du rider. Då kan du bara ha dem vinklade uppåt, men kan fortfarande behålla kontakten med hjälp av lillfingret och ringfingret. :bump:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: soom
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30