Handdukstork i badrummet, går ej stänga av?

cherie

Trådstartare
Det är ju dövarmt i vår lägenhet nu, och i badrummet är det värst! Detta eftersom vi har en handdukstork som ej går att stänga av. Den har ingen termostat eller dylikt utan är kokhet hela tiden. Är det meningen att det ska vara så? Googla snabbt och läste något om legionellarisk, men vårt badrum byggdes efter 2011 så jag tror ej den är kopplat till VVS-systemet utan på vattenburen värme?

Går de att skruva ur proppen för just den?
Så gjorde jag hos mamma, för att få hejd på golvvärmen...

* Jenny *

Finns inget knapp eller dylikt. Bara detta:

C7ADEB89-2032-4541-8757-D4D728A3E232.webp

Plus en sån där plupp därman kan lufta elementet.

Så hade min son när han bodde i Hornstull i andra (tredje?) hand och var bara glad att han hade nånstans att bo och samma med handdukstorken :devil:. Ingenstans att reglera värmen , olidligt mitt i högsommaren. Ingen att fråga heller så han bodde inte kvar där så länge

Det går inte i min lägenhet heller. Och det är första gången den är varm på 10 år. Inte riktigt nu jag behöver den. Även om jag duschar rätt ofta..

:banghead: Men vafan! Sjukt ju! Kan man fråga föreningen om de kan stänga av värmen centralt typ? Eftersom det är som ett element?

:banghead: Men vafan! Sjukt ju! Kan man fråga föreningen om de kan stänga av värmen centralt typ? Eftersom det är som ett element?
Jag sitter tyvärr i styrelsen så jag råkar veta att det inte går, om jag vill ha vatten i övriga rör. Så kan det gå när man bor i ett hus från 1901...

Jag sitter tyvärr i styrelsen så jag råkar veta att det inte går, om jag vill ha vatten i övriga rör. Så kan det gå när man bor i ett hus från 1901...

Men hos oss kan de stänga av övriga element centralt... men kanske ändå inte gäller handdukstorken då?

Tyvärr inte, den verkar gå på samma rör som varmvattnet i duschen. Och jag duschar helst inte kallt, inte ens nu :grin:

Aha! Men då har du handdukstork som fungerar enligt gamla sättet. De får ej stängas av pga legionellarisk. Vår går dock inte på samma rör som duschen utan helt egna och verkar således gå på eget värmesystem.

Men det där är väl elektrisk. @cherie har en vattenburen.
Cherie jag tror att om du skruvar av hatten på rördelen som sticker ut så finns det en ventil under som går att stänga med skruvmejsel eller insektsnyckel

Tack! Ska prova detta lite försiktigt. Är rädd att jag ska göra nåt så det börjar spruta vatten.

@Shaggy Det gick att ta av hatten och jag kunde skruva med en insexsnyckel. Däremot är torken fortfarande stekhet. Får se om den kanske blir bättre om en stund. Kanske måste vattnet som är i den nu på egen hand svalna?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 601
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka