Handduk i badhus?

Silver Girl

Trådstartare
Jag funderar över att testa att motionssimma nästa vecka. Det var många år sedan jag var i ett badhus och det jag inte riktigt minns är hur man gör med handduk och tvål/schampo.

Jag antar att man inte torkar sig efter duschen utan tar på sig baddräkt och går ut i bassängen. Men efter simningen och dusch nr 2 behöver man ju handduk. Och man kan väl inte gå blöt tillbaka till omklädningsrummet och hämta den i skåpet, utan jag gissar att man hänger den någonstans vid duschen? Eller tar man med den in i badhuset? Och var lämnar man tvål och schampo medan man simmar?
 
Det finns krokar i duschrummet. Jag brukar ha schampo, balsam och duschcreme i en påse. Hänger helt sonika den och handduken på en krok. I mitt badhus är det sjukt kallt så jag brukar ha en extra handduk som jag har runt mig när jag går mellan duschrummet och bassängen. Den lägger jag på en bänk vid sidan av bassängen. Brukar lägga nyckeln där också, gillar inte att ha den runt benet/armen.
 
Jag funderar över att testa att motionssimma nästa vecka. Det var många år sedan jag var i ett badhus och det jag inte riktigt minns är hur man gör med handduk och tvål/schampo.

Jag antar att man inte torkar sig efter duschen utan tar på sig baddräkt och går ut i bassängen. Men efter simningen och dusch nr 2 behöver man ju handduk. Och man kan väl inte gå blöt tillbaka till omklädningsrummet och hämta den i skåpet, utan jag gissar att man hänger den någonstans vid duschen? Eller tar man med den in i badhuset? Och var lämnar man tvål och schampo medan man simmar?
På min simhall så finns det en sorts fack vid dörren från duschrummet ut till bassängen där man kan lägga handduk, tvål etc. (om facken är runda, plastiga är ett tips att lägga saker i handduken för att de ska ligga kvar)
Alternativ kan tvålen stå på en hylla intill duschen (eller läggas i påse som hängs på krok) och handduken ligga på någon bänk e.dyl. vid bassängkanten.
Tror det är lite olika vilket de organiserat mest plats för på olika ställen
 
Det kan vara lite olika. Mycket beroende på hur gammalt bdhuset är också :)

I "mitt" badhus kklär man av sig och låser in klder, väska etc i ett låsbart skåp. Handdukar och flaskor m.m. tar man med sig till duschrummet. Där finn krokar.

Jag duschar och tvättar av mig och klär på baddräkt. (och simmössa!)Sedan simmar jag mina längder och går sedan till en ångbastu för att stretcha där. Hämtar kasse och handdukar och går till bastun där jag tvålar in mig och bastar. Omsvept med handduk går jag sedan tillbaka till skåphallen och klär på mig.

På mitt badhus finns små fack man kan låsa in nycklar och plånbok i. Så är det närmare till hands om man vill köpa fika.,
 
Det kan vara lite olika. Mycket beroende på hur gammalt bdhuset är också :)

I "mitt" badhus kklär man av sig och låser in klder, väska etc i ett låsbart skåp. Handdukar och flaskor m.m. tar man med sig till duschrummet. Där finn krokar.

Jag duschar och tvättar av mig och klär på baddräkt. (och simmössa!)Sedan simmar jag mina längder och går sedan till en ångbastu för att stretcha där. Hämtar kasse och handdukar och går till bastun där jag tvålar in mig och bastar. Omsvept med handduk går jag sedan tillbaka till skåphallen och klär på mig.

På mitt badhus finns små fack man kan låsa in nycklar och plånbok i. Så är det närmare till hands om man vill köpa fika.,
Tvålar du in dig i bastun?!
 
Tvålar du in dig i bastun?!
Nja. Bastuavdelningen.

Hos oss ligger dam- respektive herrbastun i en annan del än duschrummen. Det finns duschar intill bastun. Jag brukar duscha där. Det är mindre, och det är lite rofyllt att basta och sedan i lugn och ro sanera sig.
 
Nja. Bastuavdelningen.

Hos oss ligger dam- respektive herrbastun i en annan del än duschrummen. Det finns duschar intill bastun. Jag brukar duscha där. Det är mindre, och det är lite rofyllt att basta och sedan i lugn och ro sanera sig.
Ok. Du skrev att du går till bastun där du tvålar in dig, så jag fick en helt annan bild.
 
När jag inte har bebis med mig (då förenklar vi lite till... :angel:) gör jag så att jag har två handdukar.

Tar ena handduken och badkläder med från omklädningsrummet till duschen, duschar och tar med mig handduken ut i badhuset. När jag kommer in tillbaka i omklädningsrummet hämtar jag en torr handduk och tvål och går och duschar. Skulle inte vilja hänga kvar handduk och tvål vid duscharna medan jag badar, då är det ju iväg en för andra.
 
De gånger jag är på badhus lämnar jag shampo och balsam inlåst i skåpet. Går blöt men med handduk på och hämtar sakerna när jag badat klart. Råkade ut för att någon snodde både flaskor och hårborste från mig när jag hade lämnat dem i duschutrymmet. Det var innan milleniumskiftet så det är ju evigheter sedan men jag litar inte på badhusfolk sedan dess :cautious:.

Har ofta två handdukar med. En tar jag in till badet och en lämnar jag i skåpet för att ha en torr och skön :).
 
Jag har en kasse med svamp, schampo och balsam i som jag brukar knöla in i ett fack tillsammans med badlakanet, "mitt" badhus håller med tvål så jag lämnar duschkrämen hemma. Funderar faktiskt på att åka och premiärsimma 1000 m i morgon och skämma bort mig med bastu och bubbelbad. :love:
 
Jag funderar över att testa att motionssimma nästa vecka. Det var många år sedan jag var i ett badhus och det jag inte riktigt minns är hur man gör med handduk och tvål/schampo.

Jag antar att man inte torkar sig efter duschen utan tar på sig baddräkt och går ut i bassängen. Men efter simningen och dusch nr 2 behöver man ju handduk. Och man kan väl inte gå blöt tillbaka till omklädningsrummet och hämta den i skåpet, utan jag gissar att man hänger den någonstans vid duschen? Eller tar man med den in i badhuset? Och var lämnar man tvål och schampo medan man simmar?
På mitt badhus så klär jag av mig vid skåpet i omklädningsrummet, och går sen naken till duschen med tvålen i handen. Tvättar mig, och går sen blöt tillbaka till skåpet, låser in tvålen och tar på mig baddräkten. Sen går jag och simmar. Efter badet går jag tillbaka till omklädningsrummet och hämtar tvål och handduk. Går till duschen, hänger handduken på en krok medan jag duschar och sköljer ur baddräkten. Sen torkar jag mig och går tillbaka till skåpet för att klä på mig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp