JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Handbok ska hjälpa kommunerna planera för hästar
(Newsdesk)
Med närmare 300 000 hästar är Sverige det näst hästtätaste landet i Europa. På tusen invånare går det 31 hästar.
Dessa hästar genererar 28 000 heltidsjobb, vilket är lika många jobb som i hotellbranschen, och omsätter cirka 45 miljarder kronor om året. Det kan jämföras med stål- och metallverken som har en omsättning på 40 miljarder kronor och restaurangnäringen som omsätter 48 miljarder.
http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/handbok-ska-hjaelpa-kommunerna-planera-foer-haestar-191185
Moderator
Hästnyheter
(Newsdesk)
Malmö stad satsar 2 miljoner kronor på genomförandet av Malmö City Horse Show 2009, med en stor internationell världscup i...
Hästnyheter
(Ridsport)
Med närmare 300 000 hästar är Sverige det näst hästtätaste landet i Europa. Hästarna genererar 28 000 heltidsjobb, vilket är...
Hästnyheter
(Newsdesk)
Hästar kan - precis som människor - få problem med sina ryggar. Vissa problem är medfödda medan andra kommer med tiden.
Att...
Hästnyheter
(Newsdesk)
För ungdomar med svåra problem kan hästar bli den positiva vändpunkten. Det menar Bengt-Åke Ögren som håller föredrag under...
Valp 2025
Övr. Hund Haha, vår heter Mercedes i stamtavlan. Hon kallas Ebba. Noll likt 😁
Sleepan
1 minut sedan
Svar: 714
Visningar: 48 568
Hund
Uppdateringstråd 31
Övr. Hund Haft n kompis på besök i helgen. Sparven som är väldigt osäker på människor är SÅ bekväm med henne, det är så fint att se!
Hon ska...
Ceta
3 minuter sedan
Svar: 999
Visningar: 56 084
Hund
Senast tagna bilden XVI
Övr. Hund Trion tar rast i Bollnäs, tror jag :p Det tog oss ungefär 9 timmar att resa hem från vännen uppe i norr så vi behövde några stopp på vägen.
Red_Chili
Idag kl 19:33
Svar: 480
Visningar: 27 352
Hund
GHS - dagens dressyr.
Dressyr Jag förstår vad du menar, men jag ser det snarare som en förklaring. Hade han varit lugnare på tävlingsplatsen så hade ritten troligen...
SiZo
1 minut sedan
Svar: 252
Visningar: 13 171
Grenar
Bildtråd
Gnägg Det bara small till, så var megafällningen igång. Givetvis med inrullad jord också. Jag behöver en dammsugare...
skiesabove
5 minuter sedan
Shettistråden del II
Gnägg Vi har för övrigt haft mini i vår ägo i snart 6 år :love:
Vad tiden går!
Kilauea
5 minuter sedan