Han flemar hela tiden..?

Krati

Trådstartare
Hej! Den senaste veckan har min häst flemat flera ggr. Annars gör han det någon gång ibland bara, om han luktar på ngt. Men nu gör han det i hagen, när vi rider o lite när som. Oftast minst en gång när jag är hos honom. Läste att hästar med magsår flemar. Han är pigg o glad förövrigt, men man börjar ju undra? Någon som vet?

Det behöver ju inte bara vara magsår, det kan vara annat "ont i magen". Många sto flemar under värkarbetet. Hästar kan flema vid kolik m.m. Men absolut verkar det vara möjligt att det kan komma från magbesvär.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
725
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 738
Senast: Häst_
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 565
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka