Han bjuder inte på hinder längre ...

Moreeeno

Trådstartare
När jag skaffade min ponny för tre år sedan var han en jätte härlig sjuåring som hoppade allt man styrde på ..
Nu har han slutat bjuda på hinder. Han är EXTREMT tittig!
Han vägrar hela tiden!
Och ibland så kan han helt plötsligt hoppa en bana på 1.10 felfritt ( Han river nästan aldrig! Han stannar heldre än river! )

Om det inte hade varit för hans superfina kapacitet till höga klasser så hade jag sålt honom för länge sedan! Så fort det är något läskigt under på eller emellan hindrerna så stannar han ...

Finns det något jag kan göra för honom? Eller är det bara att sälja?
Jag vill ju hoppa höga klasser...

Jag hoppar tittiga men låga hinder varannan dag nästan men det hjälper inte...

Sv: Han bjuder inte på hinder längre ...

Jag hade tagit en tur till klinik med ponnyn och fått kollat igenom den, för hästar som inte hållit på och stoppa vid hinder tidigare, börjar inte göra det bara för att...

Är inte ovanligt att problem med en häst/ponny som stoppar beror på veterinära problem.

/Camilla

jag tycker du ska ta ut en hästfysioterapeut. de kan så mycket om detta och jag tror du kan komma tillrätta med problemet.
hälsar en som läser till hästfysioterapeut.

jag tycker du ska ta ut en hästfysioterapeut. de kan så mycket om detta och jag tror du kan komma tillrätta med problemet.
hälsar en som läser till hästfysioterapeut.

Då borde du veta att man ALDRIG ska behandla en häst som det kan vara veterinära problem på... Om det är en seriös utbildning som du läser det vill säga...

/Camilla

Som tidigare har sagt så tycker jag att du ska kolla upp hästen, den kan ju ha ont någonstans.
Lycka till!

kl*
Som tidigare sagt, åk och kolla upp hästen. Det skadar aldrig!

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 951
Senast: TinyWiny
·
Ridning Min häst som är 14 år hade inte tävlat när jag köpte henne och jag hade väl inga direkta planer på att tävla när jag köpte henne för 5...
Svar
9
· Visningar
1 580
Senast: Sirap
·
Hoppning Hej! Det är så att något händer i huvudet på mig på framhoppningen på tävlingar, På träningar går det jätte bra att hoppa och vi hoppar...
Svar
7
· Visningar
2 232
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2