Han äter inte höet!

L

lolouice

Står inför ett ganska så stort problem, pollen äter inte höet. Han sprider runt det i hela boxen och tycker inte om det. Det är inte min häst så jag kan därför inte byta hö osv.

Men någon som har några tips på vad som kan vara fel?

Han äter när man lägger det i hönät, om man tar kortare strån av löshö. Eller om man sätter en näve betfor i en stor hink med massvis av vatten och sprutar det på höet.

Jag tror att det är något fel på näringsinnehållet eller något i den stilen?

Någon med samma problem? (ägaren ska ev köpa eget hö i höst)

/lollo

Sv: Han äter inte höet!

hmm.. det kan ju vara så att hon tycker att höet är för tort så att hon tycker dte är goare om det är blött! det kan ju vara så!

Jo. så kan det ju vara, men att det inte är gott är ju säkert. :(

Mina hästar har också börjat med att "bädda" med sitt hö istället för att äta upp det. Det är hösilage från samma parti som de fått av sedan november, och till en början var jag lite konfunderad över varför de inte åt upp allt. Hösilaget luktar gott och ser fint ut. Senare har jag konstaterat att de helt enkelt är mätta, de orkar inte äta upp allt.Mina hästar står på torv och spån och har således inget annat att äta.

Immer

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: NotlikeI
·
Foder & Strö Min häst (SWB 12 år) blev i höstas sjuk (tarminflammation följt av svår Streptotrikos) och är nu efter väldigt många om och men på...
Svar
9
· Visningar
2 794
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej Sedan förra söndagen (8 dagar nu) har min Nordsvensk haft diarré. Han får 1 dl betfor som jag blöter till honom och ger morgon och...
2
Svar
26
· Visningar
5 246
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 729
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar