Han är tillbaka!!!

Vica

Trådstartare
20070417 kl 08:00 var sista gången jag såg Ronny.. Då var han pigg, glad och redo att komma ut. Då såg han ut så här;

[url=http://www.pixbox.se/pic11114394][/URL]

På eftermiddagen blev jag mer och mer orolig då han alltid var tillbaka till lunch. Vilken han inte var den här gången.. Jag anmälde honom försvunnen efter ca 1 vecka och lappar tillverkades för att sättas upp på diverse affärer.. Inget hände.. :cry:

Idag, 55 dagar senare, kl 01:30 hör jag någon som gråter utanför mitt fönster, tittar ut, ser först en helsvart katt, aha grannens, men den svarta katten hade vita täcken, hmm kan det vara kompisens katt som är helbror med Ronny och dessutom bor i huset nedanför? Men nä, det var RONNY!!! :bump:

Han är mager och dan men han är hemma!! Du milde vad jag är glad! :bump::banana: Så här ser han ut idag;

[url=http://www.pixbox.se/pic11114378][/URL]

[url=http://www.pixbox.se/pic11114377][/URL]

Visst är det häftigt?!

Sv: Han är tillbaka!!!

Sprungit vilse och irrat runt, suttit instängd i något garage eller blivit inplockad av någon mindre klok människa troligtvis...

Skönt att han är hemma igen. Vet hur hemskt det är att inte veta vad som hänt och bara gå och vänta.

Sitter han på korten eller står han? Jag tycker han har en konstig vinkel över bäckenet...? Kan han ha blivit påkörd?

Ja det kan man undra.. Jag funderar på om han varit instängd i någons källare/garage eller liknande.. Han vägrar lämna mej ur sikte, inte ens för att gå på toa! :D Tror ni han har saknat mej eller? :p

Han sitter ner, men han är så tunn att han väger ungefär lika mycket som ett mjölkpaket, jag kan känna alla ryggskotor, alla ben i nacken, bröstkorgen, osv.. Han haltar inte och reagerar inte för tryck någonstans.. Det är nog jag som fotade honom i en allt för lustig vinkel..

Synd bara att han inte äter "människomat".. Om en stund ska jag åka till vet och få hem lite specialfoder, hette det CD och AD eller minns jag helt tokigt nu? Jag är lite i det blå just nu..

Åååh vilket lycka att han hittade hem.. :) Har själv en katt som försvann hemifrån, som aldrig kom hem mer...man undrar ju vad som hände.. :( Men nu är din hemma, han verkar behöva massa mat och kärlek nu så att han går upp i vikt igen, jätte söt, påminner om en av mina gamla katter på den första bilden... :love:

Okastrerad hankatt?
Dom sticker ju ofta iväg på äventyr.Kul att han är tillbaka :)

å så roligt för er!! :love: han var jättevacker!

men man undrar ju vad som hänt dem när de försvinner så där..
min var instängd nånstans, men han var tillbaks efter 3-4 dagar..

Vica skrev:
Om en stund ska jag åka till vet och få hem lite specialfoder, hette det CD och AD

ja, det har vi! motverkar njursten på hankatter och gör att hullet bli jättefint. lite dyrare, men det är det värt!

Senast ändrad:

å så roligt för er!! :love: han var jättevacker!

men man undrar ju vad som hänt dem när de försvinner så där..
min var instängd nånstans, men han var tillbaks efter 3-4 dagar..

Tack! :bow:
Han är ju så rädd för allt så han brukar hålla till max 100m från huset. Det var därför det var så lustigt att han försvann så där..

En uppdatering;
Han gillar inte köttfodret AD men torrfodret CD gick ner.. Kräsen katt eller vad? :p Han sover mest när han inte äter och han doserar sin mat fantastiskt bra! Inte alls tendens på att hetsäta eller nått! :banana: Han har sina gamla vanor kvar iaf! :love:

Solskenshistoria :)
Grattis, det måste kännas som en "högvinst"!!!

Läskigt egentligen. Idag för två år sedan stack min älskade vän och var borta i 55 dagar. Funderade just på när det var och sökte på Buke (daaa!) och fick syn på dagens datum.

Så, vi ska fira dessa 55 dagar med grädde och godsaker varje dag! Nån som kan nå bra recept på kattårta? :D

Senast ändrad:

Så här ser han ut idag!
3442083190_83e3f974b4.jpg

Liknande trådar

Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 155
Senast: Asko
·
Katthälsa Idag är en dålig dag:cry: Vår underbara katt har kräkts och varit väldigt hängig och loj, så vi åkte till vet idag. Där konstaterades...
Svar
18
· Visningar
7 123
Senast: hljomalind
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 633
Senast: Askur
·
Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 271
Senast: tassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama