Hämtade inte ut inackorderade hästar – måste betala 400 000

En man måste betala närmare 400 000 kronor sedan han struntat i att hämta ut tre travhästar som han lät inackordera.
Tingsrätten anser inte att det kan anses åligga stallet att utreda frågan om hästarnas egentliga ägandeförhållanden eller försöka kontakta registrerade ägare.
 
Jag fattar inte riktigt. Han stallade upp hästarna i stallet, sedan gav han bort hästarna till andra personer som inte betalade stallhyra och inte flyttade hästarna, har jag fattat det rätt?
 
Jag fattar inte riktigt. Han stallade upp hästarna i stallet, sedan gav han bort hästarna till andra personer som inte betalade stallhyra och inte flyttade hästarna, har jag fattat det rätt?
Han stallade upp men äger en av hästarna, inte de andra. Han ingick avtal men vill inte betala det avtalade utan tycker att de andra hästägarna ska stå för notan, trots att det var han som slöt avtalet med stallägaren.
 
Han stallade upp men äger en av hästarna, inte de andra. Han ingick avtal men vill inte betala det avtalade utan tycker att de andra hästägarna ska stå för notan, trots att det var han som slöt avtalet med stallägaren.
Aha, tack för svaret, då är det ju solklart att han ska betala :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 112
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan För drygt tre år sedan köpte jag en häst, som tidigare hade blivit dåligt behandlad vilket yttrade sig i extrem nervositet, stegringar...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp