Hämta hö i container, vem?

J

Jiri

Hej,

Jag undrar om någon har idée kring hur man smidigast fraktar hö från Östergötland till Göteborg?
Vi får jättebra hö helt gratis under sommaren så jag funderar på om det är billigare att frakta det till där hästarna står vintertid. Men åka med transport känns lite löjligt, blir så många turer :S

Kan man hyra någon container tro? Alltså med förare och allt? Vad kan sådant kosta, några idéer?

Sv: Hämta hö i container, vem?

Ring någon lastbilscentral i närheten och begär pris på bil + släp om det är mycket. Tänk bara på att säga till om en täckt bil vid evt regn.

Kolla med någon som har flisbil, mycket smidigt kan tippas och den är täckt.

Men jag känner ingen, det är det som är problemet :(
Tänkte om det kanske fanns något företag som höll på med sånt där. Vet inte vem man kan kontakta eller om det finn andra sätt

Vad jag vet så finns det nog inget särskilt fraktbolag för att köra hö.
Jag brukar låna lastbil från jobbet och hämta i och där sambon jobbar kör dom hö i vanliga containers antingen takade eller så är det presssingen ovanpå.

Det är väl bara att ringa unt till åkerier och fråga om dom kan köra eller om dom vet någon som kan det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 119
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 654
Senast: Fille
·
Anläggning Jag har blivit erbjuden att hyra ett helt stall med fem boxplatser, spolsptilta, sadelkammare, utrymmen för foder och en GIGANTIDK...
2
Svar
34
· Visningar
3 494
Senast: weasel_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar