Hamstern ute på sommaren?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Crayola
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 11 290
Sv: Hamstern ute på sommaren?

Hur ska en hamster kunna få "känslan av att vara ute och se naturen" när den är instängd i en plastboll? :crazy:

Hamstrar ser inte speciellt bra utan förlitar sig mer på känsel, lukt, hörsel och smak. Hur man än gör får hamstern ingen som helst naturlig stimulans när den får springa på samma plastbit hela tiden, morrhåren nuddar samma plastbit hela tiden, ljuden blir förvrängda, det finns inget annat än plast att smaka på och lukten blir väldigt begränsad samtidigt som det blir kvavt och varmt efter en stund. Ska hamstern springa i boll så kan den lika gärna stanna inomhus, eller ännu hellre ersättas av en leksak.

Sv: Hamstern ute på sommaren?

Ja, det är ju lättare att skriva herregud än att bemöta argument när man sitter på diskussionsforum.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall... 2
Svar
21
· Visningar
3 183
Senast: Scata
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 008
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Valmet
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka