hamster som nyser

Torktumlare

Trådstartare
köpte en guldhamster idag problemet är att han nyser väldigt mycket sen så äter han och dricker väldigt mycket jag har bara haft honom några timmar men matskålen är tom den tömde han på en timme vad kan det vara? han är köpt i djuraffär 4 v tror jag

Senast ändrad:
Sv: hamster som nyser

Att matskålen är tömd är inget konstigt, då hamstrar gärna flyttar maten till ett bättre ställe. :)

Det med nysningarna skulle jag dock hålla koll på, så att han inte är förkyld, för då kan han snabbt bli dålig.

som föregående sa så tömmer gärna hamstrar matskålen och lägger maten på ett bättre ställe. Att han nyser kan ju bero på damm eller så är det något annat galet så håll koll

Han blev värre under natten han nyste mer och pep, sprang upp högst upp och hoppa rätt upp i taket han pep, andades snabbt och kurade ihop sig sen började det om. Jag åkte tillbaka med honom till djuraffären och de fick tillbaka honom. Jag har haft hamstrar innan, det var inget normalt beteende.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 862
Senast: Scata
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 080
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 735
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka