Hämndlysten

dee79

Trådstartare
ja - det är vad jag är. Lite småsint kanske, men jag är faktiskt irriterad. Kanske upprättelse är det bästa ordet egentligen, men rent agressionsmässigt känns hämndlysten bättre :smirk:

Vaddårå? Jo, min häst tappade mkt hud+svans i augusti förra året - pga en stasning el. klämskada (hände inte hos mig). Nog för att jag förstod att det skulle ta tid och läka, men nu i mars kände jag att det faktiskt var nog. Nått fel måste det ju vara när det inte blir mkt bättre. Så jag ringer veterinär, som kommer ut och tittar. I 40 min. Hon säger inte mkt, efter påtryckning tar hon lite prover. Som blir liggande i över en vecka på hennes skrivbord :eek: . Jag åker på semester och kommer hem ytterligare en vecka senare - för att få veta att proverna inte skickats in. "det tyckte inte jag var nödvändigt. Vi såg inga parasiter och jag tror inte att det är några bakterier eller svamp. Ärligt talat så är det du som har problemet, inte hästen" :eek: :eek:

Chockad? ja...helt paff blev jag och visste inte vad jag skulle säga.
Grejen är, att denna veterinären har snart feldiagnostiserat varenda häst i vårt stall. Vi är helt övertygade om att hon inte kan sitt jobb (oavsett vad anledningen till det är). Hon fattar inte egna beslut, frågar oss om vi tycker att hästarna ska få penicilin, vet inte om att hästar kan få gråstar, tycker att det är normalt att en häst ställd på febernedsättande ligger långt över 39 i temp...osv.

Nu har jag varit på klinik med pållan min, all ära till den kliniken och dden veterinären. Hon tog prover och de första svaren har kommit idag (svampproverna kan ta upp till 3 veckor). De hittade en ganska trevlig trädgårdsblandning av bakterier, främst någon slags stafylokock. Så det blir penicilin i minst 10 dagar, ev mer.

Så - är jag jättedum om jag ringer upp och kräver tillbaka mina pengar från det första besöket? Jag menar - det var ju faktiskt nått fel och det var inte MITT problem, utan HÄSTENS. Betala en massa pengar för att de ska glo och sen tycka att jag har problem som vill att min hästs svans ska vara frisk och fin. Nä...irriterad är nog bara förnamnet...

:mad:

Sv: Hämndlysten

jag skulle ha ringt! Det är ju inte direkt billigt att ta hem veterinären och efter en sådan nonchalant kan man inte annat än att begära pengarna tillbaka :eek:

Måste bara fråga, men denna vet. ni hade ute första gången. Är det en distriktsvet.? :o

men OMG! :eek: jag skulle ringt! Det verkar ju inte vara en vidare proffessionell veterinär, den första!

/Malin

Ja för sjutton! Reklamera tjänsten omedelbart!!!! Det är ju bevisat nu att det var något fel på pållens svans!

Jag är förresten också nyfiken på om det var en distriktare?? :D

Jag bara undrar i vilket flingpaket hon hittat sin legitimation. Jag skulle anmält henne på stört samt krävt pengarna tillbaks. Kolla upp att hon verkligen har legitimation samt eventuella tidigare anmälningar på henne.

skulle bli vansinnig :mad: vilken dålig stil av vet!!!
ring och begär dina pengar tillbaka!(försök åtminstone)
och vilken tur att du fick reda på orsaken till slut :) :bow:

detta låter ju inte klokt....jag hade begärt pengarna tillbaka då du kan bevisa att det var fel på hästen och inte dig..sen hade jag anmält henne.... :mad:

Hej allihopa!
Nu har jag varit i stallet, hämtat ut min ytterst dyra medicin :eek: och dessutom pratat med både klinikchefen och veterinären i fråga. I flera omgångar. Jag var faktiskt trevlig till en början, men för var minut som gick så försökte chefen bara tala om för mig hur dum i huvudet jag är och att det absolut inte är deras fel (eftersom det är ju en ovanlig åkomma .- mkt ovanlig :confused: ) och dessutom så ska jag väl inte bry mig om det - det var ju ändå inte nekros på svansroten och att hud och tagel på 6 cm av spetsen bara trillar av och blir infekterat - ja det är väl inget att orda om :mad:

Men till slut sa jag bara att jag skiter i om hästen är döende eller inte, jag bad dem ta prover för jag misstänkte att det skulle ge någonting - och de tog inga prover. De sa att det var mitt problem och inte hästens plus att jag då fick åka 20 mil totalt, fick nya undersökningskostnader m.m och att jag faktiskt inte ville betala. Han blev arg och jag blev arg, men jag får tillbaka pengarna. Fast han var ju tvungen att säga att jag hade helt fel.

Tror jag var en liten "pain in the ass", och det är jag nästan aldrig. Men idag passerades gränsen för mig oxå.

Det är inte distriktare, för vi har ju ett litet annat upplägg här - med en ambulatorisk klinik - men jag antar att det är ungefär samma grej. De är iaf bättre på grisar och kor än hästar...

Tack iaf alla för era svar :bow:

Bra gjort nu är dom kanske försiktigare och nogrannare i framtiden och det kan ju bara vara till fördel för alla hästar dom har hand om.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 715
Senast: Soffan74
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 724
Senast: prallan
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 532
Senast: vildeld
·
Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 666
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10