dee79
Trådstartare
ja - det är vad jag är. Lite småsint kanske, men jag är faktiskt irriterad. Kanske upprättelse är det bästa ordet egentligen, men rent agressionsmässigt känns hämndlysten bättre :smirk:
Vaddårå? Jo, min häst tappade mkt hud+svans i augusti förra året - pga en stasning el. klämskada (hände inte hos mig). Nog för att jag förstod att det skulle ta tid och läka, men nu i mars kände jag att det faktiskt var nog. Nått fel måste det ju vara när det inte blir mkt bättre. Så jag ringer veterinär, som kommer ut och tittar. I 40 min. Hon säger inte mkt, efter påtryckning tar hon lite prover. Som blir liggande i över en vecka på hennes skrivbord . Jag åker på semester och kommer hem ytterligare en vecka senare - för att få veta att proverna inte skickats in. "det tyckte inte jag var nödvändigt. Vi såg inga parasiter och jag tror inte att det är några bakterier eller svamp. Ärligt talat så är det du som har problemet, inte hästen"
Chockad? ja...helt paff blev jag och visste inte vad jag skulle säga.
Grejen är, att denna veterinären har snart feldiagnostiserat varenda häst i vårt stall. Vi är helt övertygade om att hon inte kan sitt jobb (oavsett vad anledningen till det är). Hon fattar inte egna beslut, frågar oss om vi tycker att hästarna ska få penicilin, vet inte om att hästar kan få gråstar, tycker att det är normalt att en häst ställd på febernedsättande ligger långt över 39 i temp...osv.
Nu har jag varit på klinik med pållan min, all ära till den kliniken och dden veterinären. Hon tog prover och de första svaren har kommit idag (svampproverna kan ta upp till 3 veckor). De hittade en ganska trevlig trädgårdsblandning av bakterier, främst någon slags stafylokock. Så det blir penicilin i minst 10 dagar, ev mer.
Så - är jag jättedum om jag ringer upp och kräver tillbaka mina pengar från det första besöket? Jag menar - det var ju faktiskt nått fel och det var inte MITT problem, utan HÄSTENS. Betala en massa pengar för att de ska glo och sen tycka att jag har problem som vill att min hästs svans ska vara frisk och fin. Nä...irriterad är nog bara förnamnet...
Vaddårå? Jo, min häst tappade mkt hud+svans i augusti förra året - pga en stasning el. klämskada (hände inte hos mig). Nog för att jag förstod att det skulle ta tid och läka, men nu i mars kände jag att det faktiskt var nog. Nått fel måste det ju vara när det inte blir mkt bättre. Så jag ringer veterinär, som kommer ut och tittar. I 40 min. Hon säger inte mkt, efter påtryckning tar hon lite prover. Som blir liggande i över en vecka på hennes skrivbord . Jag åker på semester och kommer hem ytterligare en vecka senare - för att få veta att proverna inte skickats in. "det tyckte inte jag var nödvändigt. Vi såg inga parasiter och jag tror inte att det är några bakterier eller svamp. Ärligt talat så är det du som har problemet, inte hästen"
Chockad? ja...helt paff blev jag och visste inte vad jag skulle säga.
Grejen är, att denna veterinären har snart feldiagnostiserat varenda häst i vårt stall. Vi är helt övertygade om att hon inte kan sitt jobb (oavsett vad anledningen till det är). Hon fattar inte egna beslut, frågar oss om vi tycker att hästarna ska få penicilin, vet inte om att hästar kan få gråstar, tycker att det är normalt att en häst ställd på febernedsättande ligger långt över 39 i temp...osv.
Nu har jag varit på klinik med pållan min, all ära till den kliniken och dden veterinären. Hon tog prover och de första svaren har kommit idag (svampproverna kan ta upp till 3 veckor). De hittade en ganska trevlig trädgårdsblandning av bakterier, främst någon slags stafylokock. Så det blir penicilin i minst 10 dagar, ev mer.
Så - är jag jättedum om jag ringer upp och kräver tillbaka mina pengar från det första besöket? Jag menar - det var ju faktiskt nått fel och det var inte MITT problem, utan HÄSTENS. Betala en massa pengar för att de ska glo och sen tycka att jag har problem som vill att min hästs svans ska vara frisk och fin. Nä...irriterad är nog bara förnamnet...