Hamnade på svarta listan efter att ha sålt häst

Var det den hästen som såldes som sällskapshäst och sen såldes vidare som lovande i hopp, dressyr och fälttävlan?

Var det den hästen som såldes som sällskapshäst och sen såldes vidare som lovande i hopp, dressyr och fälttävlan?
Tänker du på förmedlaren i Västernorrland? Det är nog olika hästar för i denna artikel står ju försäljaren som ”han” och den travare som tjejen i västernorrland sålde vidare för 49 000 hade hon ju köpt av tidigare ägare.

Tänker du på förmedlaren i Västernorrland? Det är nog olika hästar för i denna artikel står ju försäljaren som ”han” och den travare som tjejen i västernorrland sålde vidare för 49 000 hade hon ju köpt av tidigare ägare.
Ah, ja då blandade jag nog ihop fallen :)

Känns som det finns mer till den storyn än dt som framgår. Hur kan ARN stödja en köpare som inte besiktigat? Köparens undersökningsplikt då?
Sannolikt en konsument som köpte, och av företag. Då finns nästan ingen undersökningsplikt, och om sen felet visade sig inom 6 mån efter köpet så måste ju säljaren bevisa att det inte fanns vid köp för att vinna det hela...

Köper man en travare från en hästhandlare är det ju enkelt att innan köpet kontakta STC och få kontaktuppgifter till tidigare ägare för att få sjukhistorik m.m. då hästhandlare ju är ökända för att undanhålla relevant sjukhistorik och dylikt...

Köper man en travare från en hästhandlare är det ju enkelt att innan köpet kontakta STC och få kontaktuppgifter till tidigare ägare för att få sjukhistorik m.m. då hästhandlare ju är ökända för att undanhålla relevant sjukhistorik och dylikt...
Behöver inte kontakta utan bara att gå in på svensk travsports hemsida och söka hästen så finns alla uppgifter där om tidigare/nuvarande tränare och ägare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vid 14:30-tiden på tisdagen larmades räddningstjänsten till Jädraån mellan Sandviken och Högbo där en häst hamnat i vattnet utan...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 919
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: kma
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 712
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2