Halva mellanväggen mjuk och extra hög

Mjuff

Trådstartare
Ja som rubriken lyder. Jag kikar på ett släp där halva nedre mellanväggen är av plast. Och hela väggen i sig är extra hög.
Kan ju vara bra om man kör två hästar, men det ska inte jag göra. Så jag undrar bara om det kan vara negativt på något sätt?

Är det tillräckligt att bara nedre väggen är mjuk, för att hästen ska kunna bredda sig?

Många trailerfrågor från mig just nu... ;)

Sv: Halva mellanväggen mjuk och extra hög

Det enda jag vet är att jag tycker Kylinge har väldigt höga mellanväggar, Kylinge var det första jag kom att tänka på när jag såg din rubrik. Men måste den vara extra hög? Det finns ju sådana där hingstgaller om man vill skilja av vid huvudet. Annars finns det halvmjuka väggar till nästan alla släp vad jag vet.

Jag tycker det räcker att nedre delen är mjuk, det hade jag gärna haft om jag hade kunnat välja :)

Transporten i fråga är en Thule Star Safir -06. :d

En sån har jag fast äldre, Star Diamant, som har hälften/hälften. Tycker det är jättebra, väggen ger stabilitet åt bålen samtidigt som den är mjuk nertill så de kan bredda benen.

Okej! Bra släp vad jag vet! :) Som sagt, halv vägg tycker jag är det bästa. Jag har en helt hård och jag har märkt att hästen trampar gärna "på väggen" längst ner när den försöker bredda sig. Skrapar i med hovarna.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
625
Senast: cowgirl81
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 264
Senast: Kajsalisa
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 234
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
22
· Visningar
2 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka