P
persika
Jag behöver veta om min triangelmärkta häst fortfarande lider av hältorna som uppdagades i somras då vi nu måste fatta ett beslut om hennes framtid, antingen hon ska sättas igång igen för lättare träning (vi vet inte i nuläget om hon håller för ridning), bli sällskapshäst eller kanske avlivas. I totalt ett år har hon nu varit avställd, varav de senaste 8 månaderna för att självläka, bla för att vi ville vara restriktiva med cortisonkurerna då hon inte svarade så bra för dem och för att det var struligt med olika veterinärer som behandlade.
Så det är det här med kostnadsfrågan och hur jag ska gå tillväga... Hästen är redan ganska grundligt undersökt på klinik, så vi har ju en rätt sammansatt problembild. Men är det undersökning på klinik (en annan) som gäller igen, för bedömning av framtida användning eller kanske avlivning? Eller kan lika gärna en distriktare göra en smärtutreding och användbarhetsbedömning? Är det då böjprov det enda som finns att tillgå?
Vad kan de olika alternativen kosta, då hästen är triangelmärkt? Står försäkringsbolaget för något överhuvudtaget?
Så det är det här med kostnadsfrågan och hur jag ska gå tillväga... Hästen är redan ganska grundligt undersökt på klinik, så vi har ju en rätt sammansatt problembild. Men är det undersökning på klinik (en annan) som gäller igen, för bedömning av framtida användning eller kanske avlivning? Eller kan lika gärna en distriktare göra en smärtutreding och användbarhetsbedömning? Är det då böjprov det enda som finns att tillgå?
Vad kan de olika alternativen kosta, då hästen är triangelmärkt? Står försäkringsbolaget för något överhuvudtaget?