Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vanilj87

Tipps på hur jag tränar in snygga halter på lättast sätt? Får inte rätt på det alls:/ Driver ordentligt in i halten och sitter ordentligt osv. Men de blir bara halvtaskiga trots allt.. Allt annat har varit så lätt att lära honom men just halter blir bara så fel:(

Sv: Halter

Tipps på hur jag tränar in snygga halter på lättast sätt? Får inte rätt på det alls:/ Driver ordentligt in i halten och sitter ordentligt osv. Men de blir bara halvtaskiga trots allt.. Allt annat har varit så lätt att lära honom men just halter blir bara så fel:(

Det hjälper inte att bara driva, hästen måste ha mer motor i sig, av sig själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 466
Senast: Grazing
·
Dressyr Vad har ni för tips för att träna halter när hästen "vilar" bakben i halten? (kan inte riktigt avgöra om han tar en micropaus eller är...
Svar
3
· Visningar
974
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka