Haltar....

L

Lillaloppan

Min hund har blivit akut halt.... Om man trycker på den stora trampdynan på ena framtassen piper han och drar den till sig och han är ganska halt.... Har inspekterat trampdynan och hela tassen men ficklampa och hittar ingenting.... Det ser ut som vanligt... Han har inte gjort något speciellt idag så jag fattar inte riktigt var det kommer ifrån.... Blir lite orolig!! Någon som vet vad det kan vara?

Sv: Haltar....

Ingen som vet? Har lagt om tassen med alsolsprit ett par timmar. Är det något som har krupit in så borde det ju dras ut...hoppas jag! Blir det inte bättre tills imorgon em så blir det veterinären nästa...

Det är ju jättesvårt att svara på, om det är som du säger ingen synlig skada. Han kan ju ha trampat på någonting och fått en liten utgjutning i trampdynan, eller stukat till en tå eller helt enkelt är han bara öm i trampdynan efter mkt lek/promenad..osv.

Idag är han lika halt men han verkar må bättre ändå.. Igårkväll var han väldigt nedstämd o ville vara för sig själv. Nu ligger han hos mig o tuggar ben för glatta livet. Men han är fortfarande lika halt..... Det får bli ett besök hos farbror doktorn ändå i em.

Nu har vi varit hos veterinären.. Han trodde att han stukat sig lite och hittade lite smärta på ovansidan av tassen. Jag tyckte inte han reagerade något där igår men å andra sidan så vet ju vet. exakt var han ska känna o trycka....! Han sa också att han ev kan ha fått en liten liten spricka i något av alla de små benen i tassen. Det gör dom tydligen inget åt ändå mer än att vila o ta det lugnt. Nu var jag faktiskt på ATG kliniken bara men en av vet. där har tydligen smådjur också vid sidan om. Kände att jag kan ju gå dit först och tycker inte dom att det är någon större fara så... Hade han tyckt att jag skulle gå till djursjukhuset (och betala en massa bara för att få komma in) så hade jag ju givetvis gjort det! Känner mig lite lugnare nu och nu gäller det bara att hålla hunden lugn också..! Han är ju pigg och vill ut o busa men det får han inte.. Han kommer bli odräglig tror jag! Men det får gå, inget bus o bara korta koppelpromenader ett tag..!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 008
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: igbest
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?