Haltande jycke...

M

marielen

Min lille ögonsten har blivit haltt... Det började för ca 2 år sen när han började bete sej konstigt...Skrek o hade ont när han skulle resa sej från golvet, men va ändå ganska pigg o ville leka(korsning bordercollie/labrador), vilket resulterade i veterinärbesök som visade att han hade Borrelia... Penicillin i 30 dar o smärtstillande i 10 dar.. Men nu så har han börjat halta på vänster bakben...Har så gjort till o från i några veckor.. Har trott att det kan vara så att den lille rackaren har sträckt sej, men nu stödjer han knappt på benet!! Han e inte så halt hela tiden, utan bara stundtals, men ja e skiträdd att han ska ha fått Borrelia igen!! Usch, ja tror ja behöver lite uppeppning...

Sv: Haltande jycke...

Pratat me vet idag o fick tid på torsdag.. Hoppas verkligen att de inte e borrelia igen... Usch va nervös ja e för hans skull!!

Sv: Haltande jycke...

Jaha kära vänner, så var då resultatet här av dagens veterinärbesök.....
(Trumvirvel tack..)
Hunden har, ännu en gång, fått BORRELIOS!!!!
Ännu en kur på 30 dagar med penicillin och smärtstillande i 14 dagar.. Men det är skönt att få veta varför han haltade!! Jag drar en lättnadens suck (och min plånbok ligger och krampar.... :( )
Men förhoppningsvis blir han bra snart igen!! :D

Liknande trådar

Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 045
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 119
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar