F

Filippan

Igår när jag red min häst så snubblade han till en gång, tänkte inte så mycket på det och red lite till. Sen snubblade han igen (på vänster fram kändes det som) och då blev jag orolig och satt av. Då tar han upp höger fram i luften och sen sätter ner det :confused: Jag blev helt kall.
Ledde honom och då såg han lite konstig ut i skritten. Sen släppte det och han såg helt normal ut i skritten.
Travade och han var halt, men inte mycket. Var inte svår att få igång i trav (han tyckte det var OK att springa).
Kände massor på benet och han verkade inte bry sig ett dugg. Testade att sträcka ut det åt lite alla möjliga håll och han la tyngd på benet, som han brukar när jag stretchar honom. Verkade alltså inte ha ont i själva benet s a s... men han markerar lite i traven alltså :crazy:
Nu har jag inte varit där och kollat honom idag, så vi får se :crazy: Men vad tror ni att det kan vara? Sträckning/vrickning/annat?
Fy fan är så j*a orolig :crazy: :cry:
 
Sv: Hälta...

Kan vara svårt att veta såklart, men det kan säkert vara någon lten vrickning eller om han kanske trampade på något. Min häst har en förmåga att snubbla när han är okoncentrerad om underlaget är lite mjuk här och var. När jag sagt till honom går han bra igen, så jag tycker att det var bra av dig att ens upptäcka att något verkar galet. Jag skulle låtit honom vila ett par dagar och sedan kolla igen. Är det sämre eller lika kan det vara idé att kolla upp det. Läste i andra inlägg här på buke att en del hovbölder yttrat sig i hälta som kommer plötsligt, dvs. utan större dramatik. Lycka till
 

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 557
Senast: Fiorano
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 456
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp