L

limited_edition

hejsan! har lagt in en tråd förut om min ponny som har kotledsinflammatin båda fram. men nu undrar jag lite eftersom många har skrivit att de helst inte vill röra sig bnär de har inflammation..

hon är 3-4gradigt halt vid böjprov så visst är hon halt men om man ej böjer och hon är lös i tex. ridhuset så är hon hur fräsch som helst och rör sig som om hon inte alls hade ont springer på full av glädje.. är det här något jag ska se som positivt?

Sv: hälta?

Vår häst har då inga problem med att vilja röra sig, trots inflamationer. Så jag ser det inte som positivt om dom springer. Hade hon inflammation i båda fram? Om dom har det kan man tycka att dom är ohalta när dom springer fritt, eftersom dom "haltar" lika mkt på båda, lättare att se en hälta om det bara är ett ben.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 768
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 270
L
Hästvård Hej! Jag undrar lite om en häst reagerar i en framkota, är det samma sak som kotledsinflammation då? Eller kan det vara nåt annat? Att...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Freazer
·
Hästvård Något väldigt konstigt hände när jag skulle besikta min ponny tidigare i veckan. När det var dags för böjprov fick veterinären inte...
2
Svar
24
· Visningar
3 959
Senast: Ejakob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar