Halt som ska insemineras

unoannis

Trådstartare
Min häst har sprungit runt ordentligt i hagen i början på förra veckan, och har nu varit halt i en ca vecka. Har haft hovslagare hit och ingen hovböld, ringt min veterinär som säger att jag ska avvakta. Hästen i fråga ska betäckas och kommer brunsta i slutet av denna vecka. Hästen är lite svullen vid kotan och lite puls (vilket vet sa att det tydde på vrickning), var bättre tills hon skenade runt igår i hagen och blev mer halt. Vad göra ??
Veterinären sa att han kan komma ut och kolla och evt ge en metacam kur omhon etc vrickat sig, men då sa han att det kanske inte är det lämpligaste att ge metacam om hästen ska betäckas evt denna vecka då många ”skador” går över av sig själv. ??

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 971
Senast: animalasia
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 664
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
719
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama