Cilla
Trådstartare
var in på ATG idag, då jag inte tyckt att hon har gått riktigt bra sista tiden....
en knepig slags hälta på både knän och kotor fram. Butta i 14 dagar för att utvärdera senare.
skulle bara på toa en snabbis innan vi åkte och väl därinne fastande jag vid en affisch om mask.
visar sig att stora blodmasken har symptom som både hälta och kolik! kolik hade karisma för typ 9 veckor sen.
har inte gjort träckprov, ska köpa och skicka in morgon tänkte jag....
nu till mina frågor.
någon som varit med om att hästen blivit halt av blodmask?
kolik av blodmask?
är det smart att skicka in träckprov när dom går på butta?
hon markerar som värst strax under en grad på höger knä (tror jag) men visar allmän ovilja till att ta ut steg på båda fram och motar lite. på volten motas det mest på höger...
å vi som skulle tävla på söndag......
en knepig slags hälta på både knän och kotor fram. Butta i 14 dagar för att utvärdera senare.
skulle bara på toa en snabbis innan vi åkte och väl därinne fastande jag vid en affisch om mask.
visar sig att stora blodmasken har symptom som både hälta och kolik! kolik hade karisma för typ 9 veckor sen.
har inte gjort träckprov, ska köpa och skicka in morgon tänkte jag....
nu till mina frågor.
någon som varit med om att hästen blivit halt av blodmask?
kolik av blodmask?
är det smart att skicka in träckprov när dom går på butta?
hon markerar som värst strax under en grad på höger knä (tror jag) men visar allmän ovilja till att ta ut steg på båda fram och motar lite. på volten motas det mest på höger...
å vi som skulle tävla på söndag......