Halt kisse

Beet

Trådstartare
Upptäckte nu ikväll att min lilla kisse haltade. Jag har inte varit hemma på hela dagen idag, men min farmor sa att hon har bara legat och sovit i stort sett hela dagen och bara varit uppe en liten stund. Hon låg och sov i morse när jag åkte och jobba, såg därför inte om hon haltade redan då. Igår gjorde hon inte det, då sprang hon runt och lekte som en galning med sin syster (dom är lite mer än ett halvår bara).

Det jag misstänker är att hon säkert har gjort sig illa tidigt i morse och det är därför hon bara har legat och sovit i stort sett hela dagen. Hon verkar vara jättetrött. Jag hittar ingenting på vä. Fram, men man ser på henne att hon inte tycker om när jag håller på och undersöker benet. Hon går på det, men haltar på det.

Jag tänkte avvakta tills i morgon och se om det blivit bättre, eller finns det någon vet. Man kan ringa och rådfråga 22.00 på kvällen? Det jag oroar mig mest över är att hon bara vill sova. Är det för att hon har ont?

Har ni varit med om något liknande någon gång?
 

Liknande trådar

Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Bison
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 001
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp