minor

Trådstartare
Hej!

Jag har en ungkatt (6 månader) som kom in igår kväll och hoppade på tre ben. Han kan nu inte stödja på vänster framben.

Jag kan inte se någon svullnad, något sår.. allting ser ut precis som vanligt!
Har känt igenom honom, och kan inte hitta någonstanns som han har ont.
Han är super gosig, busar med andra katten, äter dricker och bajsar som vanligt..

Idag har han sovit en hel del, kan bero på att han har utegångsförbud och det är cirka 30 grader varmt inne..

Veterinären tycker att jag ska vänta tills på onsdag innan jag åker in med honom.

Jag börjar att bli orolig att "axeln" är ur led, kan detta vara möjligt? Och hur märker man det isf?
Veterinären trodde att det var en stukning, borde inte man se en svullnad då?
 
Sv: Halt katt

om du är orolig åk in redan imorgon...katter är bra på att dölja smärta..

Då min hund fick ena höften ur led visade han varken svullnad eller smärta (förutom då de just hände). Han använde ej benet utan de hängde bara...
 
Sv: Halt katt

Jag tror att jag kommer att åka in redan imorgon!

Jag tycker att hans ben hänger också, men nu har jag suttit och studerat det här jäkla benet i flera timmar.. Börjar o inbilla mig saker tror jag...
 
Sv: Halt katt

Jag hade inte väntat ett dugg utan åkt in direkt för kontroll. Katten förtjänar att slippa ha ont längre än nödvändigt.

Hoppas allt löser sig för katten och er
 
Sv: Halt katt

Jag har faktiskt gjort så en gång att jag ringt till mer än en vet. station om dom inte tyckt man bör komma in.
Har då åkt till nästa jag ringde eftersom dom tyckte jag kunde komma in.
Jag åker hellre en gång för mkt än en gång för lite!
I detta fall gällde det ett getingstick (förmodligen) och hon fick en spruta som hjälpte svullnaden i ansiktet att gå ner. En timme efter besöket va hon normal igen. Hade hon inte fått sprutan hade det tagit längre tid.
Tycker alltid man ska utgå ifrån att ge den hjälp man kan så de blir bra så fort som möjligt.
 
Sv: Halt katt

Katten kan ha en fraktur, en luxation eller något annat som är väldigt smärtsamt. Aldrig att jag skulle vänta.
 
Sv: Halt katt

Jag ringde aldrig veterinären då jag tyckte att katten verkade lite bättre på morgonen.
Idag är han ännu bättre.. Nu haltar han "bara" när han springer!

Har pratat med veterinären igen idag, och vi ska åka dit på fredag om katten inte är helt bra.

Förhoppningsvis är detta bara en stukning!
Katten klöser just nu på sin klösbräda, även det onda benet klöser han med...
Så, så himla ont kan han ju inte ha? :)

Jag är iallafall hemma hela den här veckan, och har VAK- vård av katt.
Finns en chans att han alltid kommer o hoppa på 3 ben, för då får man ju äta godis och gosa med matte hela dagarna ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 640
Senast: Kjerulfia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 807
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min häst är halt och vet inte vad det kan vara, hur jag ska gå tillväga eller vad det kan bero på! Hon är en ädel maxad d-ponny på 8år...
Svar
10
· Visningar
2 906
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp