Halt katt *film*

Quinny07

Trådstartare
När jag vakna i morse så märkte jag att min ena katt haltar. Har ett svagt minne av att jag vakna till av en dunst i natt. Gissar på att han ramlat när han busat.

Har klämt & känt igenom hela hans bakben & även ryggen. Ingen reaktion. Låter mig ta överallt. Han hoppar upp på köksbordet utan problem. Gått ner för trappan osv.

http://www.youtube.com/watch?v=ENATv1SOaJM

Som ni ser så haltar han mycket när han ska hämta leksaken. Men när han ser går iväg med den så är det inte alls lika illa. Så stundtals haltar han mycket, för att i nästa stund gå hyffsat.

Vad skulle ni ha gjort? Avvaktat tills i morgon?
 
Sv: Halt katt *film*

Ja, han är supersöt! En liten whiskas misse.

Nej, han verkar inte ha speciellt ont för han hoppar gärna upp på bordet & går. Hade han haft jätteont borde han inte vilja röra sig..

Tror dock jag hittat det onda.. Är en trampdyna som ser ut som han har trampat in kattsand.. Han blev irriterad när jag höll på med den, så förhoppningsvis "var det inte värre än så". :-)

Ni fick se en söt misse iaf! :D
 
Sv: Halt katt *film*

Avvakta säger jag också!

Min katt vart också halt en fredag, och jag lokaliserade det onda till tassen.
Hon hoppade för det mesta på tre ben. Men jag avvaktade och redan på lördagen var hon lite bättre,
och på söndagen helt ohalt men fortfarande rädd om tassen. Måndag var hon lika vild som vanligt. :love:

Jättefin kisse också!
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår 10-åriga katt har vid två tillfällen sedan igår haltat, de första stegen när han går uppför trappan. Sedan ökar han tempot och då...
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: Sandra78
·
Hästvård Tadaa....så var allt igång igen... :smirk: Bakgrund: Lilla Misse ramlade ner i ett dike för 10 veckor sen, slog sig Rejält och han...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: Jen80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fackförbund
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp