Jag har en 6 årig blandras tik som i sommras skar upp sin tass ganska djupt när hon badade. Ena klon "hänger" nästan lite löst och veterinärerna befarar att en sena eller något är av. Detta är inget hon har haft ont av innan, men idag så haltar hon. Vi har varit ute hela dagen och hon har busat och stojat hela dagen. Jag lovar, hon var inte stilla en sekund. När hon skulle resa sig upp nu på kvällen så hade hon ont i bakbenen. Kan det vara höfterna som spökar? Och nu haltar hon lätt på frambenet.
Jag misstänker att fram beror på den skadan hon hade innan, men vad kan man göra nu för att underlätta för henne? Bara låta det vara?
Bör man kolla upp höfterna på henne, eller ska man låta det vara också? Hon har ju aldrig visat smärta i bakdelen innan...
Tacksam för svar!
Jag misstänker att fram beror på den skadan hon hade innan, men vad kan man göra nu för att underlätta för henne? Bara låta det vara?
Bör man kolla upp höfterna på henne, eller ska man låta det vara också? Hon har ju aldrig visat smärta i bakdelen innan...
Tacksam för svar!