Skogstroll
Trådstartare
Min Rottweiler hane på fyra år haltade för ca fyra veckor sedan på ena frambenet.En "stel" hälta som var allra värst när han sovit ett tag.Blev bättre när han hade börjat röra sig.Efter några dagar med hälta då och då så drog han efter ett rådjur och när han kom tillbaka så var han jättehalt. Jag åkte till vet och röntgade tassen samt armbågsleden.Det såg fint ut,inga synliga fel.Fick smärtstillande och order på lugna promenader i koppel två veckor.Han blev ganska snabbt bättre så jag slutade med smärtstillande efter typ tre dagar.Tyckte det var bättre att han kände efter än att han överansträngde sig.Nu har han varit bra ett tag och sprungit lös på promenaderna som vanligt,men häromdagen började han småhalta igen
Och så är det samma visa en gång till.Vad kan det vara? Har pratat med vet och får antagligen en tid i kväll.Han ville eventuellt röntga leden som sitter högre upp än armbågsleden (bågled??,minns inte vad den hette) Någon som känner igen symptomen? Artros sitter ju vanligtvis i armbågen,och den är ju friröntgad redan så det kan det väl inte vara? Han har varit lite överviktig ett tag med har gått på dietfoder(specific) en månad nu,sen förra hältan och går ner ganska bra i vikt.(gick på light foder innan,och var på väg ner i vikt en längre tid innan det,han har aldrig varit extremt tjock dock) Please help me! Han är ju mitt allt..