Michis
Trådstartare
Var i stallet idag och hjälpte tränaren med att fixa i stallet och sånt..
Var sen kvar tills första lektionen skulle börja, "min" lilla älskling går ju i ridskolan just nu, så man måste ju hålla lite koll
Iaf, hon som skulle rida, Cilla, tog ut honom..
La märke till att han inte gick riktigt som han brukar så jag bad henne gå ett par steg till.
Var absolut något fel på honom, sa till tränaren som longerade honom i trav i 4steg, mer behövdes inte, han hade ont
Tog in honom i stallet, tog av sadeln och kände på benet..
ingen värme i underbenet eller hoven, men så fort man klämde på överbenet så sträckte han fram hela benet, inte böjde på det utan bara sträckte det rakt framåt för att komma undan...
Kände då lite noggrannare och han var alldeles svullen..
På baksidan av överbenet liksom, svullnaden börjar strax nedanför bogen och sträcker sig ner till karpalleden...
Kan hästen bli så svullen av en spark eller kan det vara något annat ?
Min pärla, gör så ont att se honom ledsen/ha ont
Var sen kvar tills första lektionen skulle börja, "min" lilla älskling går ju i ridskolan just nu, så man måste ju hålla lite koll
Iaf, hon som skulle rida, Cilla, tog ut honom..
La märke till att han inte gick riktigt som han brukar så jag bad henne gå ett par steg till.
Var absolut något fel på honom, sa till tränaren som longerade honom i trav i 4steg, mer behövdes inte, han hade ont
Tog in honom i stallet, tog av sadeln och kände på benet..
ingen värme i underbenet eller hoven, men så fort man klämde på överbenet så sträckte han fram hela benet, inte böjde på det utan bara sträckte det rakt framåt för att komma undan...
Kände då lite noggrannare och han var alldeles svullen..
På baksidan av överbenet liksom, svullnaden börjar strax nedanför bogen och sträcker sig ner till karpalleden...
Kan hästen bli så svullen av en spark eller kan det vara något annat ?
Min pärla, gör så ont att se honom ledsen/ha ont