halt häst,igen...

Annie__

Trådstartare
jahopp.Nu står man här med en halt ponny igen...:cry:

Jag märkte det igår på träningen,så fort jag började trava så kände ag att han markera lite,min tränare såg oxå det och en annan tjej sa v.bak och diagonalt h.fram.Hn har ju haft en senskada på h.fram förra året..Men jag och tränaren tyckte vi kände en liten svullnad på h.fram,den var varken mjuk eller varm utan bara en lite utbuktning som var ganska hård.Vi kände inget på v.bak. Jag red ut senast igår och då kändes han frisk som en nötkärna var jätte het och vi hoppade lite stockar i skogen och han bjöd som tusan. Och när jag red in i ridhuset till träningen igår så hade han jätte stora snöstyltor och han snubblade till två ggr ganska ordentligt...och han kan ju ha gjort ngt i hagen.Eller vad tror ni? kan senskadan komma tillbaka bara såhär??:crazy::confused:

Sv: halt häst,igen...

vart satt svullnaden?
det kan mkt väl vara en vrickning (snöstyltorna) men kan lika gärn vara senskadan.
ring till den vet som behandlade senskadan och fråga om råd.

hoppas det blir bra!

Sv: halt häst,igen...

den satt på insidan typ vid senan,men inte så samma ställe som han hade senskada förra gången.

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 989
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 949
Senast: Jamtland
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 785
Senast: AbCdE
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 671
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024