Sv: Halt häst fall för hovrätt
Det står samma sak i Ridsport. Alltså att hästen visade hälta redan vid köpet. Menar de att de fick en lättare reaktion på böjprov tro? Alltså en reaktion som veterinären som besiktigade ansåg var ok och inget att bry sig om?
Väldigt lite fakta i artiklarna tycker jag? Om hästen fungerat hos säljaren, alltså hade tävlingsresultat, då kan det ju vara så att hovbroskförbeningen faktiskt inte spelade någon roll. Och i så fall är ju det en efterkonstruktion att köparen hävdar att hovbroskförbeningen gjorde hästen obrukbar?
Usch, det är läskigt att sälja häst!
Senast igår hörde jag vad som hänt med en häst som sålts! Hästen hade fungerat perfekt hos säljaren, hade tävlingsresultat och var besiktigad. Köparen var såååå nöjd i början, plötsligt så var hästen obrukbar, det hade HOVSLAGAREN sagt!
Säljaren erbjöd sig direkt att köpa tillbaka hästen, men köparen rusade direkt iväg till advokat, sedan skulle det krävas pengar för både det ena och det andra!
Tillbaka hos säljaren fungerade hästen lika bra igen efter ett par veckors vila, hovarna var totalt nedverkade! Hästen har återigen enormt bra tävlingsresultat och fungerar perfekt!
Jag har sett hästen, en kanonhäst jag gärna skulle äga!
Vad säger man?