Jag har under en längre tid nu haft ont i höger sida i halsen. Det är inte "sjukont" som när man är förkyld eller är sjuk utan det är mer en känsla av att den är öm och känslig. Är det kallt eller jag tränar som blir det en lite brännande/svidande känsla. Kan även göra lite ont när jag sväljer Detta finns där hela tiden men inte lika mkt varje dag. Jag har i många år haft problem med halsbränna och sura uppstötningar och därför ätit Omeprazol vid behov, vilket varit allt från 1-7 ggr i veckan. Med bättre matvanor och Omeprazol så har detta lugnat sig avsevärt. Nu funderar jag på om alla år med dessa sura uppstötningar har frätt upp ngt sår eller liknande i min strupe eftersom detta halsont finns hela tiden även om magen är bra. Någon som varit med om eller har koll på sånt här? Tänkte avvakta lite med att söka och se om det blir bättre efter hand nu när jag styrt upp mina matvanor bättre. Eller ska man söka direkt? Kan inte hitta ngt på google, det kommer mest upp om halsont vid sjukdomar och det är det ju inte.....