Halsbränna...

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Nu har den kommit.. halsbrännan... det har gått så bra ända tills nu (v.31) men nu kom den alltså.. och det är ju så många veckor kvar.
Tips och ideér för att lindra den??? :crazy:
 
Sv: Halsbränna...

Jag säger bara Rennie!!!!! Receptfritt, magsyreneutraliserande - helt suveränt! Jag hade aldrig klarat mig utan de senaste månaderna. Har provat flera andra preparat, men det här har varit outstanding för mig! :)
 
Sv: Halsbränna...

Melon rekomenderas i mammapraktikan, och vet du det hjälper ganska bra, dessutom är det gott!!:)
 
Sv: Halsbränna...

Det där med halsbränna är ett gisel, har haft det ett tag (är nu i v 22) Ett tips är att höja huvudändan på sängen nattetid (då brukar man ju ha mest bekymmer) på samma sätt som man gör med förkylda bebisar...

Ang. receptfria medeciner: Rennie kan fungeraför stunden men höjer dessvärre produktionen av syra efter en stund, därför måste man äta dem ofta (inget problem på dagtid men jobbigt att vakna varje timme på natten.)

Gaviscon är okej att äta under graviditet och ska vara bättre än ovanstående, bildar ett skum som lägger sig över maginnehållet och hindrar halsbrännan. Ja mådde dock hemskt illa av dessa.

Andra som är okej att äta är Novaluzid, Novalucol och Link, dessa tycker iaf jag fungerar lite bättre...

Fast jag ska prova det där med MELONEN, lät mycket godare! :)
 
Sv: Halsbränna...

Tipsen i min bok, förutom en massa melon då är följande:
1)Undvik allt som trycker mot magen
2)Sov med huvudet högt
3)undvik allt som kan irritera magen, kaffe, alkohol(nähä),kryddor, stekt eller fet mat
4)Ät mat som neutraliserar syran. Yoghurt, fil, grovtbröd. Undvik citrusjuicer, men pröva gärna tomatjuice.
5) banan ska mildra. "Slemmet" som bildas när du mosar en banan lägger sig som en hinna mot magmunnen och hindrar magsaften från att tränga upp
6)potatisvatten har visat sig vara en riktig huskur mot halsbränna. Häll en liter vatten i en kanna, skala och skiva 4potatisar och låt dem dra i vattnet över natten. Drick sedan ett stort glas potatisvatten före varje måltid och ett glas innan du går och lägger dig (mmm vad gott det låter ;) ). Enligt många ska det hjälpa riktigt bra.


Jag föredrar nog att följa kostråden hyfsat och att äta banan och söta meloner....Samt att ligga med huvudet högt på natten.
 
Sv: Halsbränna...

Ville bara säga att jag ockås trodde jag skulle få stora besvär med halsbränna. Fick det för första gången i livet i v.32 eller nåt sånt och det var skitjobbigt i typ 4-5 dagar, men sen gick det över och har inte kommit tillbaka!
Då tod jag Rennie och tyckte det mildrade lite.



/Jossan
 
Sv: Halsbränna...

ät inte sent på kvällen så kan nätterna bli bättre

jag har samma problem, sabbar många nätter för mig...
 
Sv: Halsbränna...

Fast den börjar på kvällarna INNAN jag ätit något :smirk: ... Så nu ungefär börjar den, ja idag har den varit igång i över en timma redan.. :crazy:
Tog en mosad banan igårkväll innan jag gick och la mig, tyckte att det verkade hjälpa lite.. ska testa det ikväll också och imorgon ska jag köpa Rennie...
 
RÅ Potatis!

Nu har jag äntligen hittat något som fungerar mot halsbrännan, en vidareutveckling av "potatisvattnet" som inte hjälpte alls: Ät rå potatis!

Fungerar jättebra för mig. Har tidigare provat alla möjliga och omöjliga läkemedel, vilket hjälpt sådär, men en rå potatis innan sänggående håller halsbrännan borta i 10-15 timmar!
 
Sv: Halsbränna...

Jag själv hade en jäkla halsbränna.. Käkade gaviscon i tid och otid och det hjälpte mig någorlunda. Annars det som hjälpte var att jag åt lite och ofta, åt jag för mycket kom hela lasset upp igen. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 540
Senast: Modest
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 243
Senast: Blyger
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 322
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 287
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp