Halsbandsmått på ragdollhonor?

Thera

Trådstartare
Ni som har vuxna ragdollhonor, vilken storlek har ni på halsband om ni har det? Nån som kan mäta?

Hittade så hemskt söta halsband till chihuahuor, fanns i 25 och 30 cm. Och då antar jag att det är mätt i det mellersta hålet.

Men jag vet inte vad som kan vara lagom till en normal vuxen ragdollhona??

Sv: Halsbandsmått på ragdollhonor?

Min hona är stor och kraftig och halsbandsdelen av hennes sele är 22 cm. Så har man en lite mindre hona (min väger 4,8 kg) så behövs det nog ännu mindre. Men vad ska du ha halsbandet till? Prydnad eller för koppelpromenader? Tänk på att de väldigt lätt tar sig ur ett halsband ifall de blir skrämda t.ex.. Har man inte sele så tror jag nästan att man får dra åt halsbandet lite hårdare. Och hundhalsband brukar ju vara ganska breda, det passar kanske inte riktigt på en katt som har kortare hals.

/Erica

Ok, tack för ditt svar!

För promenader ska jag ha sele, tänkte mest ha halsbandet annars, med namnkapsel om hon mot förmodan skulle lyckas smita.

Men hur gör ni andra, har ni halsband på era innekatter eller struntar ni i det?

Det var inget brett halsband, har för mig det var 1 cm.

Nej, jag har inget halsband på mina innekatter. Just ragdolls brukar väl inte heller vara särskilt rymningsbenägna ;) så jag tror inte du behöver vara orolig! Men se till att regga chipet hos SKKs ägarregister bara, OM katten gud förbjude skulle rymma, för då kan de ju i alla fall spåra upp dig som ägare.

Sen så kanske det förstås beror lite på hur man bor, jag bor i lägenhet så rymmer katten så kommer den bara ut i trapphuset (som är låst).

/Erica

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 686
Senast: Farao
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 199
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 310
Senast: Otherside
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama