Halsbandet "han som pratar med hundar"

N

Neos matte

Undrar här om det finns någon som har provat Cesars halsband, det som går på hela halsen, han kallar det för Illusion.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Halsbandet "han som pratar med hundar"

Illusion, det heter ju hans fru... kul att ha ett halsband namnat efter sig.

Äsch, nu blev det OT, jag har inte provat, har inte behövt och undrar alltid hur hans hundar gör sina behov, bakåt eller?

Mera OT, nu ska jag sluta.

Köp dog sequrity kräksnara exakt likadant men inte lika häftiga färger men funkar likadant.

Vad är kräksnara ?

Nu är det ju så att ALLA tillbehör till olika djur, i detta fall hundhalsband kan bli helt tokiga att använda om den som håller i kopplet inte vet vad den gör. Sen är det skitsamma hur dom ser ut eller används till eller vad dom heter.

Ja, du ser ju vilka fyndiga svar du får ;)...en enkel fråga och folk vräker ur sig.

Jag har aldrig använt ett sådant och har heller aldrig sett en sån i Sverige.

Undrar här om det finns någon som har provat Cesars halsband, det som går på hela halsen, han kallar det för Illusion.
Det finns att köpa på nätet.
Det är bra halsband. Har en godvän som har ett sådant på sin stora schäfer hane.
Det är inte farligare att använda det . Än att sätta en vanlig kedja högre upp på halsen. Då nyper detta halsband bättre.
Jag får tycka att det fungerar bra för min kompis.

men gissa hur det funkar? visst, vill man kuva sin hund till lydnad, så kan det vara ett "bra" hjälpmedel. men för alla andra borde det passa bäst i papperskorgen.

har använt kräksnara på min hund och det var ingen rolig reaktion. kommer aldrig att använda det igen på någon hund.

de är väl samma som dom använder på utställningar? eller samma funktion iallafall.
förstår inte hur man lyckas kuva hunden om man har de...idåfall kan man nog de med "vanliga" halsband också om man vill.

tror de är meningen man ska lära sej använda de rätt..har aldrig sett någon hund blivit kuvad av de iallafall.

Vad är det för ett slags halsband?

Och kräksnara..... har aldrig hört talas om dom, men det låter inte så trevligt..:confused:

Finns det någon som kan beskriva dessa för mig?
Gärna med bild eller länk.

Det är otroligt stor skillnad på att ha ett halsband framme på halsen på en utställning i 5 minuter...mot att ha det under en hel promenad.

När jag har det på utställning, så är det på hund som INTE drar i vanliga fall. Halsbandet sitter framme på halsen, enbart för att halsen ser snyggare ut då...inte för att hunden drar. Jag har heller inte kopplet spänt.

Om du har det på en promenad, med en bångstyrig hund...och matte/husse rycker till och gör det för häftigt, ja då kan struphuvudet knäckas.
Tryck med fingrarna ovanför ditt eget struphuvud och tryck till (alltså, strax under hakan) så försår du hur otroligt känsligt det området är.

Jag ser inget fel i att använda "kräksnara" men då ska folk verkligen veta vad dom gör och göra det vid rätt tillfälle.

men gissa hur det funkar? visst, vill man kuva sin hund till lydnad, så kan det vara ett "bra" hjälpmedel. men för alla andra borde det passa bäst i papperskorgen.

har använt kräksnara på min hund och det var ingen rolig reaktion. kommer aldrig att använda det igen på någon hund.

Hellre att folk "kuvar" sina jyckar (i detta fall med ett halsband, är det att kuva?) än låter dem bete sig hur fan som helst!

Detta halsbandet är inte värre än . Att man drar en hals kedja längre fram på halsen. Som görs för att få bättre efekt.
Detta halsbandet sitter löst. Bara om du rycker till så stryper det.
Min kompis hund gillar detta bättre än sin vanliga kedja,. Kommer frivilligt o stoppar i huvudet.
Används det på räått sätt vid dressyr. så är det bra

stackel är värre

är det alternativet? mina hundar får inte bete sig hur som helst, och de är inte kuvade på något sätt...

Detta halsbandet är inte värre än . Att man drar en hals kedja längre fram på halsen. Som görs för att få bättre efekt.
Detta halsbandet sitter löst. Bara om du rycker till så stryper det.
Min kompis hund gillar detta bättre än sin vanliga kedja,. Kommer frivilligt o stoppar i huvudet.
Används det på räått sätt vid dressyr. så är det bra

stackel är värre

O du vet att stackel är mildare än kräksnara?

har du provat dom båda så du ens kan uttala dig om dom`?

Jag tycker solklart kräksnaran är värre än ett stackel.

O du vet att stackel är mildare än kräksnara?

har du provat dom båda så du ens kan uttala dig om dom`?

Jag tycker solklart kräksnaran är värre än ett stackel.
nej jag har inte prövat något dera. Jag behöver inte det på min lugna tik.
men kompisar som har prövat de båda.

nej jag har inte prövat något dera. Jag behöver inte det på min lugna tik.
men kompisar som har prövat de båda.

Så då kan du avgöra vad som är värst då?

jisses bilda dig en egen bild om saker o ting innan du ens yttrar dig.

i-collar275.gif

Jag antar att det är det här halsbandet som ni diskuterar?? -Jag skulle vilja ha ett sånt till min hund!

Men jag måste bara säga en sak: det handlar inte om att "kuva" sin hund.. Det här halsbandet är nog 1000 gånger bättre på alla sätt en det "vanliga" nylon strypet som man placerar precis bakom öronen på hunden.. Att det skulle handla om att bryta ner sin hund är ju bara skitsnack!!

KL

Jag tycker det verkar som en okej grej, tanken är ju att man bara ska behöva säga till vid ett få tal tillsällen och att hunden då lyssnar. Visst skulle kanske inte använda det själv, föredrar att träna bort saker, men för visst tror jag det är utmärkt..

i-collar275.gif

Jag antar att det är det här halsbandet som ni diskuterar?? -Jag skulle vilja ha ett sånt till min hund!

Men jag måste bara säga en sak: det handlar inte om att "kuva" sin hund.. Det här halsbandet är nog 1000 gånger bättre på alla sätt en det "vanliga" nylon strypet som man placerar precis bakom öronen på hunden.. Att det skulle handla om att bryta ner sin hund är ju bara skitsnack!!

Ja det är dom de disskuterar det är exakt samma som dog sequritys kräksnara funkar exakt likadant. bara du slipper det blå tramset som håller det på plats.
det kostar 150:- eller nåt sånt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
779
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 951
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 623
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka