halsband på gammal katt

Milosari

Trådstartare
går det? vilken sort ska man välja, med eller utan resår? kommer katten att hata mig i evigheter? eller kan man öronmärka katter? vad kostar det i så fall och vart reggas de?

Sv: halsband på gammal katt

Klart man kan öronmärka katter. De registreras hos Svenska kennelklubben mot en mindre avgift. Vad själva märkningen kostar minns jag inte.

Om din katt klättrar mycket i träd, borde du nog öronmärka istället eftersom katter lätt fastnar i democh stryps till döds, har känt två katter som dött på det sättet.

Kostnaden för öronmärkning är nog olika från veterinär till veterinär, så det säkraste priset får du genom att fråga den som ska göra det. Eftersom katten sövs, så är det lite dyrare än att chipmärka, men å andra sidan syns det ju på utsidan.
Sen kostar det runt 125 kr för att få det reggat hos SKK också.

tackar! det blir nog till att öronmärka då. han klättrar inte vad jag vet, men kryper runt bland buskarna. då är det nog inte så kul att fastna.

Om din katt klättrar mycket i träd, borde du nog öronmärka istället eftersom katter lätt fastnar i democh stryps till döds, har känt två katter som dött på det sättet.
Gaaah!!! :eek:

Min lilla snutta klättrar jättemycket ju!
Hur gör man om man har magnetlås på kattluckan då?
Hon måste ju ha halsband för att komma in!
Eller kan man operera in en magnet under huden!?

Nu kommer jag att vara aldeles orolig hela dagen ju!
Snälla ni - hur skulle ni göra?

Våra katter har halsband med "säkerhetslås" blir trycket för hårt så öppnas halsbandet. Fastnar de är allt som krävs ett ryck för att de ska vara lösa igen.

Är dessa bättre än halsband som är helt elastiska!?
Var köper du dessa halsband?

Jag tycker att de är ganska bra. Dock kräver de väl att katten är van vid halsband - de är lätta att få av om man är ovan och inte vill ha det på. :p

Köper dem hos djuraffären, finns på ICA och Konsum ibland också, men jag tycker de är lättare att öppna och gärna lossnar "i onödan".

Om de är bättre än de elastiska kan jag inte svara på, jag känner mig trygg med att använda dem iaf. :) Har ID-bricka fäst i halsbanden och vill gärna inte släppa ut dem utan halsband, men jag tycker dessa fungerar kanon!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
587
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: cili
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
972
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter